انواع فلنج و گسکت

انواع فلنج و گسکت

ساخت یک سیستم لوله کشی خوب و با کیفیت مستلزم استفاده از تجهیزات با کیفیت و درست می باشد که هم در دراز مدت از طول عمر خوبی برخوردار باشد و هم بهترین کاربری را داشته باشد. بدون شک یکی از مهم ترین تجهیزات این سیستم ها ، اتصالات می باشد که در انواع مختلفی ساخته می شود. فلنج یکی این اتصالات می باشد که با مزایا بسیار زیادی که دارد به یک انتخاب ایده ال برای به کارگیری در سیستم های لوله کشی تبدیل شده است. در این مطلب ما قصد داریم تا  انواع فلنج و گسکت را معرفی کنیم و شما را جهت خرید بهترین نوع آن راهنمایی کنیم.

کافیست جهت کسب اطلاعات در مورد انواع فلنج و گسکت در این مطلب با ما همراه باشید.

شایان ذکر است فروش انواع فلنج و گسکت با بهترین قیمت و کیفیت از طریق صنعت آریان صورت می گیرد و شما می توانید ضمن کسب اطلاعات بیشتر از طریق مطالعه این مطلب و انجام مشاوره رایگان از خدمات  فروش تجهیزات صنعتی ما نیز بهره ببرید. با ما تماس بگیرید.

انواع فلنج و گسکت

فلنج چیست ؟

پیش از آن که به انواع فلنج و گسکت بپردزازیم بابد بدانیم که این دسته از اتصالات چیست و چه مزایایی دارد. فلنج بکی صفحه دیسکی دیره ای شکل است که بر روی بدنه آن چندین سوراخ وجود دارد. این قطعات باید به ابتدا و انتها دو لوله متصل شوند. پس اتصال فلنچ ها به انتها لوله ها باید دو صفحه ی فلنج در کنار هم قرار بگیرند و به وسیله پیچ و مهره به هم متصل شوند. بدین شکل انواع فلنج به یکدیگر متصل می شوند.

انواع و فلنج و گسکت بر اساس ساختار مختلفی که دارد از مزایا و تحمل و طول عمر مختلفی بر خوردار می باشد که استفاده و مصارف آن را متنوع می کند ولی در نهایت مهم ترین مزیت همه ی فلنج قابلیت باز و بسته کردن آن در مواقع مورد نیاز است. بدین شکل که در زمانی که به اعمال تعمیرات و تغییرات در سیستم لوله کشی نیاز است کافیست این پیچ و مهره ها را از هم باز کنیم و پس انجام اقدامات مورد نیاز دوباره آن ها را به هم متصل می کنند.

گسکت چیست ؟

چرا انواع فلنج و گسکت در سیستم ها ما مورد نیاز است. در حقیقت این دسته از تجهیزات صنعتی نیز عضو جدا ناپذیر از انواع فلنج ها می باشند و بدون این تجهیزات استفاده از فلنج کار بسیار نادرست و البته خطرناکی می باشد. چرا که آب بندی این اتصالات به اندازه خرید و تهیه محصولات با کیفیت و مقاوم اهمیت دارد. آب بندی فلنج خا با استفاده از گسکت انجام می شود. این تجهیزات ، قطعاتی دایره شکل می باشند که میان صفحات فلنچ قرار میگیرد و از خروج سیالات مورد انقال از آن جلوگیری می کنند. به همین علت است که در سیستم ها حساس از جمله سیستم های انتقال گاز استفاده از این محصول و  آب بندی درست آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فلنج و گسکت در این مطلب با ما همراه باشید همچنین جهت خرید محصولات مورد نظر خود با خدمات مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

انواع فلنج و گسکت

انواع فلنج و گسکت

به طور کلی مهم ترین انواع فلنچ که استفاده گسترده ای در صنعت دارد به این شرح می باشد :

فلنج دنده ای یا رزوه ای

این فلنج تمامی بدون جوشکاری نصب می شود و از این نظر برای استفاده در محیط های مستعد حریق یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. این محصول که یکی از مهم ترین انواع فلنج و گسکت می باشد نسبت به سایر آن به آب بندی بسیار بهتری نیاز دارد چرا که احتمال نفوذ سیالات از آن به مراتب بیشتر می باشد. با این وجود نصب آسان این محصول آن را به یکی از پر استفاده ترین اتصالات فلزی تبدیل کرده است.

فلنج گردنه دار

این نوع از انواع فلنج و گسکت نیز از کاربرد زیادی برخوردار است و این فروش بسیار بالا را مدیون مقاومت بسبار خوبی است که در برابر فشار دارد. در حقیقت در انتقال سیالات پر فشار از این محصول استفاده می شود چرا که گردنه ی بلند آن باعث بالا رفتن تحمل فشاری اش نیز می شود. از آنجا که این محصول در سیستم های پر فشار به کار می رود باید از اب بندی متناسب با خود نیز برخوردار باشد و به همین علت نیز استفاده از گسکت با کیفیت اهمیت زیادی پیدا می کند.

فلنج سوکت جوشی

بر خلاف فلنج گردنه دار که برای سیستم های پر فشار به کار گرفته می شود ، به یک نوع از انواع فلنج و گسکت نیز نیاز می باشد که برای لوله های کم قطر با فشار پایین مناسب باشد و از قیمت خوبی نیز برخوردار باشد. این محصول فلنج سوکت جوشی می باشد که کاربرد اصلی آن برای انتقال سیالات کم فشار می باشد. هر چند که این محصول فشار کمتری را متحمل می شود اما با این وجود باز به آب بندی خوب نیاز دارد که خساراتی را به بار نیاورد.

فلنج پلی اتیلن

همیشه جنس بدنه ی فلنج ها از فلزات نمی باشد و گاهی نیز از پلیمر جهت ساخت فلنج استفاده می شود. فلنج پلی اتیلن یکی دیگر از انواع این محصولات می باشد که همیشه با گسکت فلزی همراه خود به فروش می رسد و جهت اتصال لوله های پلی اتیلن به یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع بسیار مهم دیگری از فلنج وجود دارد که بسته به نیاز شما باید مورد استفاده قرار بگیرد. فروش انواع فلنج و کسگت از طریق صنعت آریان برای شما میسر شده است و کافیست جهت انجام مشاوره اولیه رایگان و خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.

انواع جنس بدنه فلنج :

دز تقسیم بندی فلنج این تنها شکل و ساختار آن نیست که انواع مختلفی دارد بلکه این محصولات از جنس های بدنی مختلفی نیز برخوردار می باشند که باید در این تقسیم بندی مد نظر قرار بگیرد. مهم ترین انواع جنس فلنج به این شرح می باشد :

فلنج فولادی : 

فلنج فولادی را می توان یکی از بهترین جنس های فلنج معرفی کرد که از نظر کیفیت از مقاومت و استحکام بسیار خوبی برخوردار می باشند. این فلنج ها برای سیستم های گرمایشی و گازی انتخاب بسیار خوبی می باشند و مورد استفاده قرار میگیرند. از نظر ترکیب آلیاژی فولاد انواع فلنج و گسکت را می توان در دو دسته قرار داد :

  • فلنج فولاد زنگ نزن : فولاد زنگ نزن یا استنلس استیل یکی از بهترین و پر طرفدار ترین انواع فولاد هاست که به علت مقاومت عالی که در برابر هر خوردگی دارد به راحتی می تواند از خود مقاومت نشان دهد و از این نظر به خوبی عمل می کند. در نظر داشته باشید که این دسته از انواع فلنج می تواند برای تاسیسات گرمایشی و مکان های مرطوب یا اسیدی به راحتی مورد استفاده قرار بگیرد و دچار پوسیدگی نمی گردد.
  • فلنج کربن استیل : فلنج کربن استیل یکی دیگر از انواع فلنج و گسکت می باشد که از مقاومت و استحکام خوبی برخوردار است اما در مقایسه با فولاد زنگ نزن ممکن است دچار زنگ زدگی گردد. باید در نظر داشته باشید که به همین نسبت نیز قیمت این محصول بهتر خواهد بود. از این قطعه می توان در تاسیسات پر فشار که در معرض رطوبت و … قرار نمیگیرند استفاده کرد.

این دو نوه از انواع فلنج و گسکت به راحتی از طریق صنعت اریان قابل سفارش است. کافیست با ما تماس بگیرید و از طریق مشاوره رایگان به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

انواع فلنج و گسکت

انواع گسکت

تا اینجای مطلب مهم ترین انواع فلنچ را ذکر کردیم. گسکت ها نیز انواع مخصوص به خود را دارد که به این شرح می باشد :

  • گسکت تمام فلزی : جنس بدنه آن تماما از فلز می باشد و به طور معمول در ساخت آن از آلیاژ فولاد استفاده می شود. گسکت فلنج پلی اتیلن نیز از این نوع می باشد.
  • گسکت نیمه فلزی : قسمتی از بدنه آن فلزی می باشد و قسمت دیگر غیر فلزی که موجب می شود مزایا هر دو نوع گسکت فلزی و غیر فلزی در آن قرار داشته باشد.
  • گسکت غیر فلزی : این نوع از تجهیزات آب بندی خود به دو نوع تقسیم می شود که بعضی از آن ها تمامی لاستیکی و بعضی دیگر از سختی بیشتری برخوردار می باشد.

هر کدام این محصولات نیز از ساختار های مربوط به خود برخوردار است که ویژگی های آن ها را متفاوت می کند و آن ها را برای نوع خاصی از فلنج مناسب می کند.

قیمت و فروش انواع فلنج و گسکت

در این مطلب سعی کردیم تا مهم ترین انواع فلنج و گسکت را به شما معرفی کنیم. اما همچنان این سوال برای شما باقیست که کدام یک از این محصولات برای تاسیسات مورد نظر شما ایده ال می باشد. برای دریافت پاسخ این سوال کافیست با ما تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره رایگان به کسب اطلاعات لازم در مورد محصولات مورد نظر خود بپردازید.

همچنین شما می توانید از خدمات فروش تجهیزات صنعتی ما با تضمین کیفیت و قیمت نیز بهره مند شوید و از هر نظر از بابت خرید خاطر جمع گردید.

قیمت انواع فلنج و گسکت به چه صورت است ؟

از آنجا که این محصولات از نوع و جنس بدنه ی خود تاثیر میگیرند نمی توان قیمت دقیق ان را تعیین کرد. برای دریافت لیست قیمت با ما تماس بگیرید.

آیا استفاده از گسکت الزامی است ؟

از آنجا که آب بندی فلنج ها به اندازه کیفیت آن ها اهمیت دارد باید گفت بله استفاده از گسکت الزامی می باشد.

انواع گسکت ها از چه جنسی برخوردار می باشند ؟

به طور کلی گسکت های فلزی از فولاد و غیر فلزی های آن ها از لاستیک نرم تشکیل می شود.

4.7/5 - (149 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *