تجهیزات تاسیسات گرمایشی

تجهیزات تاسیسات گرمایشی

تاسیسات را می توان قلب یک ساختمان یا مجموعه معرفی کرد که کارکرد و فعالیت های تمامی انسان های آن مجموعه وابسته به آن می باشد. بدون به کار گیری یک سیستم تاسیساتی مناسب خانه و محل کار و مرکز و … خیلی زود تر از آنچه که فکر کنید با مشکل رو به رو می شود و امکان فعالیت در آن سلب می گردد. تجهیزات تاسیسات ساختمانی از قسمت های بسیار مختلفی تشکیل شده است که تجهیزات تاسیسات گرمایشی یکی از آن ها می باشد. این تجهیزات را می توان حساس ترین تجهیزات یک سیستم به شما آورد که کیفیت آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل اطلاعات مورد نظر شما را در مورد تجهیزات تاسیسات گرمایشی در اختیارتان قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات لازم در این مورد با ما در این مطلب همراه باشید. همچنین شما می توانید برای خرید این تجهیزات با ما گروه صنعت آریان تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره اولیه رایگان به اطلاعات مورد نظر خود در مورد این تجهیزات دست پیدا کنید.

صنعت آریان ، گروه تامین کننده انواع تجهیزات صنعتی آماده خدمت رسانی به شما می باشد.

انواع تجهیزات تاسیسات گرمایشی به چه شکل می باشد ؟

پیش از آنکه مهم ترین تجهیزات تاسیسات ساختمانی را برای شما نام ببریم خوب است بدانید که به هیچ عنوان این تجهیزات را نمی توان محدود به این موارد دانست. در حقیقت این سیستم یک سیستم پیچیده با جزئیات بالا می باشد و تجهیزات زیادی در آن به کار گرفته می شود. ما در این مطلب تنها سعی داریم بخشی از مهم ترین تجهیزات گرمایشی تاسیسات را برای شما نام ببریم و آن ها را به طور کامل معرفی کنیم :

 

1- دیگ

یکی از مهم ترین و البته گران ترین تجهیزات موتور خانه بدون شک دیگ می باشد که دو وظیفه را به عهده دارد :دیگ

  • این تجهیزات باید به خوبی آب را گرم نماید و از طریق سایر تجهیزات آن را در لوله ها و در مجموعه پخش نماید.
  • با تولید هوا گرم و مربوط در تعدیل هوای ساختمان نقش داشته باشد. به همن علت در ساختمان های پیشرفته از تجهیزات تاسیسات گرمایشی و فن کوئل ها برای گرم کردن محیط استفاده می کنند.

دیگ ها انواع بسیار مختلفی دارند که می توان به چدنی ، فولادی، بخار و … اشاره کرد. به طور کلی نیز یکی از بیشتری هزینه های تاسیس و خرید این تجهیزات مربوط به خرید انواع دیگ می باشد. بدیهی است که تعداد دیگ بر اساس ظرفیت و جمعیت ساختمان تعیین می شود.

 

2- مشعل

تجهیزات تاسیسات گرمایشی

یکی از تجهیزاتی است که در کنار دیگ یک نقش کلیدی را به عهده دارد. در حقیقت بدون مشعل دیگ به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی گیرد کار نمی کند. چرا مشعل چنین نقش مهمی دارد ؟ چرا که قسمت از تجهیزات تاسیسات گرمایشی وظیفه آتش زدن یا احتراق سوخت را به عهده دارند که در نتیجه آن حرارت تولید شده و آب را گرم می کند. بدیهی است که مشعل هایی امروزی از فناوری بهتری برخوردار می باشند و شیوه استفاده از آن پیشرفته تر شده است. فراموش نکنید که به تعداد دیگ ها باید مشعل خریداری شود.

 

 

 

3-سختی گیر

از آنجا که وضعیت آب های شهری چندان مساعد نمی باشد و املاح و رسوبات بسیار زیادی در آن دارند اهمیت دارد که حتما از این تجهیزات در تجهیزاتتجهیزات تاسیسات گرمایشی تاسیسات گرمایشی به کار گرفته شود. سختی گیر دقیقا همین نقش را در این تجهیزات ایفا می کند و از ورود املاح و رسوب های مضر به تجهیزات جلوگیری می کند. ممکن است تصور کنید که این دستگاه به منظور جلوگیری از وارد شدن آب نا سالم به شیر های آب مورد استفاده می باشد در حالی که این تصور چندان درست نمی باشد.

املاح و رسوباتی که در آب وجود دارد پیش از آن که برای انسان مضر باشد برای تجهیزات مورد استفاده در موتور خانه و تاسیسات مضر می باشد و به همین علت این دستگاه نصب می گردد.

 

 

4-منبع انبساط

همیشه تجهیزاتی که در تاسیسات گرمایشی به کار گرفته می شوند جهت ایفا یک نقش در گرم کردن مجموعه به کار گرفته نمی شوند بلکه گاهی از وظیفهتجهیزات تاسیسات گرمایشیبسیار مهم تری برخوردار می باشند : محافظت از سایر تجهیزات. تمامی موادی که در اتمسفر زمین وجود دارند در اثر برخورد با گرما منبسط و در اثر تماس با سرما منقبض می شوند. سیالاتی که در سیستم های گرمایشی در جریان است نیز از این شرایط برخوردار و در اثر داغ شدن افزایش حجم پیدا می کنند.

می توانید تصور کنید که سیالاتی که در این محیط بسته افزایش حجم پیدا کرده اند می توانند موجب ترکیدگی و از بین رفتن تجهیزات تاسیسات گرمایشی شوند. در این زمان است که منبع انبساط حجم افزوده شده این سیالات را در خود جای می دهد تا به تجهیزات داخلی فشاری وارد نشود.

 

5- لوله و اتصالات گرمایشی

نباید از لوله  و اتصالات و نقش مهم آن ها در تجهیزات تاسیسات گرمایشی غافل ماند. در حقیقت این تجهیزات در همه جای این تاسیسات به کار گرفته می شود و در همه جا دیده می شود. به همین علت است که کیفیت آن ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. از نظر جنس بدنه لوله های فلزی را می توان بهفلنج فولادی انواع زیر تقسیم بندی کرد :

همچنین در کنار این لوله ها نباید از نقش تاثیر گذار لوله های پلیمری غافل ماند. البته باید در نظر داشته باشید که لوله های پلیمری به جای به کار رفتن در تجهیزات تاسیسات گرمایشی در داخل موتورخانه ها بیشتر در قسمت هایی مانند واحد های ساختمانی به کار گرفته شود.

همچنین در انی تجهیزات اتصالات زیادی نیز به کار گرفته می شود که فلنج یکی از پر کاربرد ترین های آن می باشد. فلنج امروزه در اکثر ساختمان های بروز به کار رفته می شود و از کیفیت بالای این تاسیسات خبر می دهد. فلنج ها صفحه دیسکی می باشد که در ان سوراخ هایی با فواصل منظم از هم قرار گرفته اند. با استفاده از این سوراخ ها دو صفحه دیسکی در کنار هم قرار گرفته شده به یکدیگر پیچ و مهره می شوند و لوله ها به هم متصل می شوند. جنس مختلفی از این فلنج ها وجود دارد که متناسب با لوله ها انتخاب می شود.

6-پمپ

تجهیزات تاسیسات گرمایشی در زیر زمین قراردارد و برای بالا تر رفتن آن باید نیرویی به این آب ها وارد شود. این نیرو از طریق پمپ ها وارد می شود و برای هر مجموعه ای یک عضو اساسی و مهمتجهیزات تاسیسات گرمایشی محسوب می شود. پمپ ها باید از نظر نیرو و قدرت دقیقا متناسب با حجم مصرفی آب انتخاب شود در غیر این صورت فشار بسیار کم بوده و حتی به لوله ها نیز نمی رسد. همچنین در برج های بلند نیز در بین طبقات باید از پمپ های کمکی استفاه شود تا نیروی آب کاهش پیدا نکند.

7-مبدل حرارتی

مبدل حرارتی نیز یکی از تجهیزات تاسیسات گرمایشی مهم است که وظیفه انتقال گرما میان دو سیالات را به عهده دارد. البته این انتقال حرارتی طبیعتا بدون برخورد این دو با یکدیگر صورت می گیرد. برای مقال دمای بالا روغن یا گازی که در لوله ها وجود دارد به وسیله مبدل حرارتی به اب منتقل می شود بدون اینکه در اثر برخورد آب و گاز مشکلاتی به وجود بیاید. به همین علت این وسیله را می توان یکی از تجهیزات مهم در این زمینه معرفی کرد.

8-عایق حرارتی لوله ها

همانطور که می دانید از تمامی تجهیزات تولید کننده گرمایش در محیط موتور خانه گرما ساتع می شود و این مورد می تواند تاثیر منفی بر روی موتور خانه شما داشته باشد. برای مثال لوله ها در اثر گرم شدن عرق می کنند یا انرزی زیادی از آن ها هدر می رود که موجب می شود طول عمر تجهیزات گرمایشی به مرور کاهش پیدا کند. در نتیجه نیاز به تجهیزاتی می باشد که  از این موضوع جلوگیری به عمل آورد.

عایق حرارتی چنین وظیفه ای برای تجهیزات تاسیسات گرمایشی به عهده دارد. در حقیقت این عایق از ساتع شدن گرما از لوله ها جلوگیری می کند و اثرات منفی آن را از بین میبرد.

هزینه تجهیزات تاسیسات گرمایشی به چه صورت می باشد ؟

باید انتظار داشته باشبد که قیمت تجهیزات تاسیسات گرمایشی از قیمت بالایی برخوردار باشد. چرا که این تجهیزات اولا باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند ، دوما دستگاه و سیستم بسیار پیچده دارند و از قسمت های مختلف تشکیل شده است و سوما از حساسیت بالایی برخوردار می باشد و فعالیت کار افراد زیادی به آن وابسته است. به همین علت بدیهی است که قیمت این تجهیزات بالا می باشد.

فراموش نکنید برای خرید این تجهیزات به هیچ عنوان نباید در هزینه ها صرف جویی کرد چرا که خسارات زیادی را در آینده برای شما به بار می آورد. شما می توانید برای خرید انواع تجهیزات صنعتی با بهترین کیفیت و قیمت با گروه صنعت آریان تماس بگیرید و ضمن کسب اطلاعات بیشتر از طریق مشاوره رایگان به خرید محصولات مورد نظر خود بپردازید.  همین حالا با ما تماس بگیرید و به خریداری محصولات مورد نظر خود بپردازید.

امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

هزینه خرید تجهیزات تاسیسات گرمایشی به چه صورت می باشد ؟

طبیعتا هزینه ی این تجهیزات بالا می باشد و بودجه زیادی باید برای خرید با کیفیت ترین آن ها صرف شود.

مهم ترین تجهیزات تاسیسات گرمایشی کدام است ؟

هرچند که تمامی این تجهیزات از اهمیت زیادی برخوردار می باشد اما مهم ترین این تجهیزات را می توان دیگ ، مشعل ، لوله و اتصالات و پمپ معرفی کرد.

چرا خرید تجهیزات تاسیسات گرمایشی با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار می باشد ؟

چرا که عدم استفاده از تجهیزات با کیفیت می تواند خسارات مالی و غیر مالی بسیار زیادی به شما وارد کند.

4.7/5 - (69 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *