لوله و اتصالات پلیمری

امروزه لوله ها و اتصالات فلزی به علت برخی معایب که داشت بازار خود را در برخی از مصارف از دست داده است و لوله هایی تشکیل شده از پلیمر و مشتقات آن جایگزین شده اند. لوله و اتصالات پلیمری که به نسبت سایر محصولات جدید تر می باشند به علت مزایا ی بسیار زیادی که دارد به خوبی توانسته است جایگاه بسیار خوبی را در بازار کسب کند. طول عمر بالا ، ضد زنگ بودن ، مقاومت در برابر حرارت ، اشتعال و الکتریسته باعث شده است تا افراد زیادی به خرید این نوع از لوله و اتصالات روی بیاورند. لوله و اتصالات پلیمری انواع مختلفی دارند که هر کدام از ویژگی های مربوط به خود برخوردار است.

برای کسب اطلاعات در مورد این محصولات این مقاله را از دست ندهید. همچنین شما می توانید برای خرید محصولات پلیمری با بهترین قیمت با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت و خرید
با ما تماس بگیرید
۰۲۱-۳۳۹۲۴۹۶۴ 09123134197 ارتباط در واتساپ
اتصالات 5 لایه اتصالات 5 لایه لوله 5 لایه لوله 5 لایه
اتصالات پلی اتیلن اتصالات پلی اتیلن
لوله پلی اتیلن لوله پلی اتیلن
لوله پوش فیت لوله پوش فیت
لوله تک لایه لوله تک لایه
لوله پلیکا لوله پلیکا
اتصالات پلیکا اتصالات پلیکا
لوله و اتصالات UPVC لوله و اتصالات UPVC
لوله و اتصالات پلیمری

لوله و اتصالات پلیمری

حتما تا کنون چشمتان به لوله ها و اتصالات سفید رنگی که پلاستیکی به نظر می رسند افتاده است. این لوله های مصارف متعددی دارند و در قسمت تاسیسات هر مکانی نیاز می شوند. اما در مورد این لوله ها و اتصالات سفید رنگ چه می دانید ؟ این محصولات لوله و اتصالات پلیمری هستند که نسل جدید تری از لوله بوده و مزایا ی بسیار زیادی دارند.این لوله ها از یک جنس و نوع و مدل ساخته نمی شوند و در انواع و اقسام مدل با سایز متنوع و مواد اولیه مختلف ساخته می شوند که ممکن است کار انتخاب را برای مصرف کننده سخت کند .

اگر به دنبال خرید لوله و اتصالات پلیمری هستید به یک سری از اطلاعات اولیه و ضروری نیاز دارید. اگر به دنبال اطلاعاتی در مورد لوله ها و اتصالات پلیمری هستید ، این مطلب را از دست ندهید. همچنین اگر به دنبال خرید محصولات پلیمری با بهترین قیمت و کیفیت هستید با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

صنعت آریان ارائه دهنده انواع تجهیزات تخصصی نفتی ، گازی ، پتروشیمی ، آبرسانی ساختمانی آماده خدمات رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

تولید لوله و اتصالات پلیمری

لوله فلزی که طولانی ترین تاریخ مصرف در بازار های جهانی دارد از برخی از معایب مانند سنگینی و غیر قابل انعطاف بودن برخوردار بود که صنعت گران را به سمت ساخت نوع جدیدی از لوله ها فرستاد. در این لوله ها نفت به عنوان ماده خام اولیه باسایر مواد شیمیایی ترکیب می شود و نهایت لوله و اتصالات پلیمری را می سازد.

هرچند که اتصالات فلزی همچنان در صنایع گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند اما لوله و اتصالات پلیمری به علت مقاومت فراوانی که در برابر هرگونه پوسیدگی و زنگ زدگی دارند ، به صورت انبوه  تولید شده و به دست مصرف کننده می رسند.

شما می تواند برای خرید انواع لوله و اتصالات پلیمری به سایت صنعت آریان مراجعه کنید.

انواع لوله و اتصالات پلیمری

تقسیم بندی های مختلفی برای محصولات پلیمری بر اساس ویژگی های مختلف آن تعین شده است که در ادامه به شرح کامل آن می پدازیم. برای کسب اطلاعات لازم این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

انواع لوله و اتصلات پلیمری بر اساس دما

امروزه بسیاری از صنایع با سیالاتی با دما و حرارت بسیار بالا سرو کار دارند. پس بدیهی است که تاثیرپذیری لوله از دما و حرارت باید در هنگام خرید مهم باشد. لوله و اتصالات پلیمری بر اساس واکنش و مقاومت در برابر دما به دو دست ترموپلاستیک و ترموست (گرما نرم و گرما سخت ) تقسیم می شوند.

ترمو پلاستیک (گرما نرم ) : این دسته از لوله ها و اتصلات پلیمری در اثر تماس با گرما و حرارت نرم می شوند و پس از از دست دادن دما دوباره به سختی حالت اولیه باز می گردند. از این قابلیت ترموپلاستیک ها برای ذوب کردن و فرم دادن به آن استفاده می شود وکاربرد فراوانی در صنایع دارد.

ترموست (گرما سخت) : ترموست ها بر خلاق ترموپلاستیک ها می باشند و در صورت دما دیدگی به حالت سختی در می آیند که غیر قابل تغییر و حرکت است.

ترموپلاستیک ها بیشتر مورد تولید و استفاده قرار می گیرند و اگر لوله و اتصالات پلیمری که ساخته می شود از این نوع می باشد. شما می توانید برای خرید انواع محصولات پلیمری به سایت صنعت آریان مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پلیمر ها ادامه این مطلب را از دست ندهید.

لوله و اتصالات پلیمری پلی پروپیلن

لوله هایی که در تاسیسات و سیستم های آبرسانی آب آشامیدنی به کار می روند ، اکثرا از این نوع پلیمر می باشند. یکی از پر مصرف ترین انواع لوله و اتصالات پلیمری در دنیا از این نوع  می باشد که مناسب ترین و سالم ترین نوع لوله برای انتقال آب آشامیدنی می باشد. علاوه بر خاصیت ضد اسیدی که دارند در برابر حرارت و دما، فشار و ضربه نیز مقاوم می باشند که استفاده از این نوع محصولات پلیمری را گسترده تر کرده است.

از نظر کاربرد نیز با لوله های پی وی سی تشابهاتی دارند اما مقاومت و طول عمر این لوله ها بهتر می باشند و تا 50 سال باقی می مانند.

لوله پی وی سی

به علت استفاده بیشتر کلر در این نوع از لوله ها از مقاومت بیشتری برخورداند. اما بر خلاف سایر لوله و اتصالات پلیمری اشتعال پذیرند و قابلیت ضد حریق ندارند . هرچند که سوختگی و از بین رفتگی لوله به قسمتی که در تماس با اتش قرار گرفته است  محدود می ماند و اتش به سایر قسمت ها سرایت نمی کند ولی در هر صورت لوله های پی وی سی در برابر سوختگی مقاوم نمی باشند.

این لوله ها در برابر حرارت خورشید و اشعه های ماورای بنفش مقاومتی ندارند که همین مورد استفاده آن ها را محدود می کند. این لوله ها به دسته یو پی وی سی و سی پی وی سی تقسیم می شوند و در رنگ های خاکستری یا سفید مشاهده می شوند.

از مزایا استفاده از لوله های پی وی سی ارزان بودن است که بیشتر در سیستم فاضلاب به کار می رود.

لوله های پلی بوتلین (PB)

یکی دیگر از سایر تقسیمات لوله و اتصالات پلیمری به شمار می رود که از نظر ویژگی ها با لوله های پی وی سی تشاهباتی دارند. برای مثال این لوله ها نیز در برابر گرما و حرارت مقاومت خوبی ندارند بیشتر برای انتقال سیالات سرد به کار می روند. این لوله ها که به شکل خاکستری دیده می شوند به عنوان جایگزینی برای لوله های مسی استفاده می شوند که بازار مصرف خود را به علت خرابی و اسیب دیدگی های که گزارش شده ، از دست داده است.

شایان ذکر است این دست از لوله و اتصالات پلیمری به علت قیمت پایین تر ، سبک بودن و نصب آسان همچنان از مصرف کنندگان مخصوص به خود برخوردار می باشند و از قابلیت انعطاف پذیری بسیار خوبی برخوردار هستند که موجب استفاده آن ها در سیستم آبرسانی سرد می شود.

لوله های پلی اتن

این لوله ها که به پلی اتیلن نیز شهرت دارند یکی از پر مصرف ترین لوله ها و اتصالات موجود در بازار میباشند که از مزایای بسیار زیادی برخوردارند. از مزایا این لوله ها می توان به این موارد اشاره کرد :

  • به علت ساختار ساده ای که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردارند.
  • در برابر گرما فرم خود را از دست نمی دهند.
  • در برابر گرما و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارند و در سیستم های گرمایشی از کف استفاده می شوند.
  • سطح داخلی لوله صاف می باشد که موجب می شود تا رسوبات را به خود جمع نکند و برای استفاده در سیستم های آبرسانی بسیار مناسب باشند.
  • لوله پلی اتن در برابر نور خورشید و اشعه های مضر آن مقاوم می باشند.

علاوه بر مزایای بالا این لوله ها در برابر فشار نیز مقاوم می باشند و از بازار مصرف خوبی برخوردارند. شما می توانید برای تهیه این نوع از لوله و اتصالات پلیمری به سایت صنعت آریان مراجعه کنید و ضمن انجام مشاوره رایگان ، با بهترین قیمت نیاز های خود رفع کنید.

گروه صنعت آریان ارائه دهنده انواع تجهیزات پتروشیمی ، نفتی ، گازی، ساختمانی و آبرسانی آماده خدمت رسانی به شما مراجعه کنندگان عزیز می باشد.

لوله Abs

این دسته از لوله و اتصالات پلیمری را می توان کم مقاومت ترین نوع لوله ها معرفی کرد که در مدت زمان کمی دچار پوسیدگی و خرابی میشوند و به همین علت در صنایع ، کارخانه و اماکنی در تاسیسات حساس به کار نمی رود.

ویژگی لوله و اتصالات پلیمری

فوقا ذکر کردیم که این لوله ها که جدید تر محسوب میشوند جایگزین بسیار مناسبی برای لوله های فلزی می باشند . در این قسمت با توضیح مزایا و ویژگی محصولات پلیمری علت این جایگزینی را بیان می کنیم .

مزایا لوله و اتصالات پلیمری به این شرح می باشد :

انعطاف پذیری بالا : فوقا ذکر کردیم که اکثر لوله های پلیمری از نوع ترمو پلاستیک می باشند و از انعطاف پذیری خوبی برخوردارند. این مورد برخلاف لوله ای فلزی می باشد و نصب و اجرای آن هارا بسیار راحت و تسهیل می کند.

مقاومت در برابر حرارت : بیشتر لوله ها و اتصالات پلیمری از مقاومت در برابر دما و حرارت برخوردارند . همین نکته باعث می شود که بتوانند به راحتی جایگزین لوله های فلزی بشوند و در سیستم های گرمایشی به کار بروند.

مقاومت در برابر جریان برق : یکی از مهم ترین مزایا لوله و اتصالات پلیمری مقاومت در برابر الکتریسیته می باشد. لوله های پلیمری در خیلی از مواقع نه برای انتقال سیالات به کار می روند بلکه برای انتقال تاسیسات برقی نیز به کار می روند. لوله های فلزی از آنجا که رسانا جریان برق هستند، برای استفاده در تاسیسات برقی بسیار نا مناسب می باشند ولی از آنجا که محصولات پلیمری نارسانا می باشند و از قدرت انعطاف پذیری برخوردارند انتخاب بسیار مناسبی می باشند.

عدم رسوب پذیری : لوله ها و اتصالات پلیمری به مقدار بسیار کمی رسوب می پذیرزند که از نظر برای استفاده در تاسیسات بهداشتی بسیار مناسب می باشند.

مقاومت در برابر اسید ها : این لوله ها در برابر اسید های موجود در فاضلاب مقاومند و دچار فرسایش و خوردگی نمی شوند. همچنین خود نیز در تماس با سایر مواد اسیدی نمی شوند. به همین علت برای استفاده در صنایع بهداشتی بسیار مناسب می باشند.

غیر قابل اشتعال : تعداد کمی از لوله و اتصالات پلیمری در برابر اشتعال مقاوم نیستند ولی اکثریت آن ها از این خاصیت برخوردارند و ضد حریق می باشند. به همین علت مجددا می توانند بدون مشکل جایگزین لوله های فلزی قرار بگیرند و در سیستم های گرمایشی به کار بروند. همچنین این ویژگی آن هارا برای استفاده در سیستم های انتقال برق بسیار مناسب می کند.

مقاومت در برابر ضربه : با وجود انعطاف پذیری در برابر ضربه از خود مقاومت نشان می دهند و از این نظر از سایر لوله های در موقعیت بهتر و بالاتری برخوردارند.

ضد زنگ : زنگ زدگی یکی از مشکلات بزرگ اتصالات فلزی بود که موجب پوسیدگی و کاهش عمر آن می شد. اما لوله و اتصالات پلیمری ضد زنگ می باشند و به همین علت در تماس با آب و در محیط مرطوب دچار زنگ ضدگی نمی شوند.

طول عمر بالا : در نهایت با وجود و جمع شدن تمامی ویژگی های بالا در محصولات پلمیری باعث می شود که از طول عمر بسیار خوبی برخوردار باشند. گزارش شده است که لوله و اتصالات پلیمری حتی تا 50 سال طول عمر دارند. طول عمر طولانی می تواند خیال مشتریان و خریداران آن را از بابت استفاده از این لوله ها راحت کند.

علاوه بر آن هزینه تعمیرات و نگهداری از این لوله ها و اتصالات در مقایسه با سایر تولیدات بسیار کمتر است که در نهایت باعث مقرون به صرفه شدن آن ها می شود.

قیمت لوله و اتصالات پلیمری

قیمت لوله پلیمر و اتصالات لوله پلیمری بر اساس پیچیده بودن یا ساده بودن ساختار آن تعیین می شود. همچنین تکنولژی که در ساخت این محصولات به کار می رود می تواند در قیمت آن ها تاثیر بسزایی داشته باشد. بدیهی است که مواردی همچون سایز مورد نظر و یا ضخامت آن ها نیز می تواند تاثیراتی داشته باشد.

برای مثال لوله های 5 لایه که از نسل جدید لوله و اتصالات پلیمری می باشند به علت داشتن تکنولوژی بالا در هنگام ساخت از قیمت به نسبت بالاتری برخوردارند.

اما شایان ذکر است ، طول عمر بالای محصولات پلیمری ، هزینه تعمیرات ارزان تر ، قابلیت نصب آسان و مواردی از این قبیل آن هارا به انتخاب به صرفه تری در دراز مدت تبدیل می کند. همچنین به طور کلی اتصالات پلیمری از قیمت خوبی برخوردار می باشند و می توانند خیال شمارا از بابت قیمت خرید راحت کنند.

در این مقاله به طور کامل در مورد لوله و اتصالات پلیمری و مزایا آن توضیح دادیم. اگر به دنبال خرید محصولات پلیمری با کیفیت در بهترین قیمت می باشید ، در جای درستی قرار دارید. از طریق وبسایت صنعت آریان با بهترین قیمت به خرید انواع محصولات پلیمری ، در سایز ها و مدل ها گوناگون با بهترین قیمت و کیفیت بپردازید.

کافیست با ما تماس بگیرید و به راحتی به خرید انواع تجهیزات نفتی ، گازی ، پتروشیمی ، آبرسانی و ساختمانی بپردازید.

مزایا لوله و اتصالات پلیمری چیست ؟

انعطاف پذیری ، نصب آسان ، ضد زنگ بودن و مقاومت در برابر دما و الکتریسیته و ... این لوله را به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است.

قیمت لوله و اتصالات پلیمری چقدر است ؟

این لوله ها بر اساس نوع ، جنس و کیفیت از قیمت متفاوتی برخوردارند.

طول عمر لوله و اتصالات پلیمری چقدر است ؟

مطابق گزارش مصرف کنندگان این لوله ها حتی تا 50 سال طول عمر دارند.

4.6/5 - (285 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات پاسخگویی شنبه تا پنج‌شنبه 9 الی 18

phon 021-33924964 واتس اپ تماس در واتساپ