جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

سیستم های لوله کشی ساختمان از مهم ترین قسمت های ساختمان می باشد که به علت حساسیت هایی که دارد باید با بهترین کیفیت و در بهترین متد های موجود انجام شود. روش های بسیار متنوعی جهت ساخت و احداث سیستم های لوله کشی وجود دارد که باید با دقت و بر اساس نیاز های ساختمان صورت بگیرد. هر چه این روش ها جدید تر باشد مشکلات به مراتب کمتری را دارد و کیفیت به مراتب بالاتری نیز دارد.

در این مطلب سعی دارید تا جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان را برای شما شرح دهیم و به مزایا و معایب آن بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات لازم در مورد جدید ترین سیستم لوله کشی ساختمان ادامه این مطلب را از دست ندهید.

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان از نظر جنس لوله ها

ممکن است جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان بر اساس جنس لوله ها باشد یا روش انجام آن . در این قسمت قصد داریم تا نوع جدیدی از لوله ها که در افزایش کیفیت سیستم لوله کشی شما تاثیر بسیار زیادی دارد را شرح دهیم. این لوله ها که لوله های 5 لایه نامیده می شوند ، از جدید ترین محصولات بازار امروری محسوب می شوند که به علت مزایا فراوان انتخاب ایده الی برای انواع سیستم های لوله کشی محسوب می شوند

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

ایده ساخته شدن لوله 5 لایه زمانی به وجود آمد که لوله های پلیمری و فلزی هر کدام از مزایا بسیار زیادی برخوردار بودند اما معایب آن محدودیت های بسیار زیادی ایجاد می کرد. لوله های فلزی رسانا ی بسیار مناسبی برای گرما بوده اند اما در برابر عوامل خورنده یا زنگ ضدگی دچار ایراد می شدند و همچنین لوله های پلیمری که از هر گونه خوردگی در امان بودند اما در انتقال سیالات بسیار گرم نا موفق عمال می کردند. در نهایت با ترکیب مزایا ی این دو لوله ، لوله و اتصالات 5 لایه ساخته شد که استفاده از آن ها موجب ساخت جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان شد.

چرا استفاده از لوله 5 لایه موجب ساخت یک سیستم تاسیساتی بروز و جدید با قابلیت ها بالا شد ؟ به علت مزایا فراوانی که به این شرح می باشد:

  • لوله های 5 لایه در لایه های خود هم از فلزات و هم از پلمیر ها استفاده می کند که این موجب جمع شد مزایای این دو لوله در یک لوله می باشد.
  • فلزی که در لایه های لوله 5 لایه به کار گرفته می شود از آلمینیوم است که موجب انتقال هرچه بهتر دما می شود.
  • لایه های بیرونی این لوله از پلیمر تولید شده است که موجب می شود تا این لوله در برابر انواع عوامل خورنده از مقاومت خوبی برخوردار باشد.
  • طول عمر این لوله ها تا 50 سال و شاید بیشتر می باشد که خیال مصرف کننده را از هر نظر بر طرف می کند.
  • یکی از مزایا استفاده از این لوله که آن را در لیست جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان قرار می دهد ، عدم نفوذ اکسیژن است که در نهایت موجب عدم افت فشار می گردد.
  • استفاده از پلیمر در لایه های بیرونی موجب شده است تا این لوله ضد جریق باشد و در انتقال سیالات بسیار داغ به خوبی عمل کند.

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان بر اساس روش

در نهایت علاوه بر لوله های 5 لایه که کمک زیادی برای ساخت سیستم لوله کشی جدید خواهد کرد ، ابداع یک روش اتصال لوله ها به هم که از مزایا فراوانی نیز برخوردار است موجب شده تا افراد بتوانند با هزینه کمتر و روشی سریع ، سیستمی با مزایا بیشتری بسازند که این روش به نام IFIT شناخته می شود. این روش که در لیست جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان قرار می گیرد برای لوله کشی آب گرم و سرد مورد استفاده قرار میگیرد. مزایا استفاده از از روش به این شرح می باشد :

  • این سیستم از لوله های 5 لایه یا پلی بوتیلن ساخته می شود که موجب افزایش تحمل دمایی تا 95 درجه می شود.
  • به کمک این سیستم لوله کشی استفاده از اتصالات تا 50 درصد کاهش پیدا می کند که این موجب سریع تر شدن ساخت تاسیسات و کم هزینه تر شدن آن می شود.
  • در این روش با استفاده از آلیمینیومی که در لایه ها محصولات 5 لایه وجود دارد انقال دما ی آب گرم را بسیار آسان می سازد و همچنین در کنار امکان آب بندی بسیار قوی ،هم از مزایا لوله 5 لایه استفاده می شود و هم امکان نشتی یا خروج سیالات از طریق اتصالات سیستم بسیار کاهش پیدا می کند.
  • در ساخت این روش از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان از اتصالات مدولار استفاده می شود که موجب کاهش هزینه ها می گردد.
  • نیاز به تجهیزات یا ابزار چندان پیشرفته ای برای نصب این لوله ها نیاز ندارید ، در حقیقت داشتن قیچی مخصوص برش لوله ها و وسیله کالیبره کردن لوله ها کافی می باشد.
  • عدم نیاز به تجهیزات تامین کننده برق و انرژی موجب می شود که مجددا هزینه های شما کاهش پیدا کند و سرعت ساخت سیستم در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.
  • استفاده از از اتصالات مدولار موجب می شود که شما بتوانید به راحتی هر مقدار لوله ای که مد نظر دارید را به یکدیگر پیوند بزنید و در این زمینه محدودیتی نداشته باشید.
  • از آنجا که در این روش از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان در اتصال لوله ها به جوش کاری احتیاج نمی باشد ، از این روش می تواند در محیط های حساس و مستعد حریق و آتش سوزس استفاده نمود.
  • شیوه نصب و استفاده از اتصالات مدولار موجب می شود که در زمان نیاز به اعمال تغییرات یا تعمیرات بدون نیاز به برش دادن یا کوتاه کردن لوله ها ، تجهیزات را از یکدیگر جدا نمایید و دوباره به هم وصل کنید.
  • امکان کنترل کیفی و بهداشتی در زمان نصب و اتصال این لوله ها تا حد بسیار زیادی فراهم شده است.

جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان

به طور کلی این روش از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان می باشد از مزایا بسیار بیشتری برخوردار است که بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با یک متخصص در این زمینه مشورت نمایید که شما برای ساخت سیستم IFIT  راهنمایی کند.

مزایا استفاده از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان چیست ؟

ممکن است این سوال به وجود بیاید که چرا استفاده از جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان همیشه مورد تاکید بوده است ؟ استفاده ار سیستم های جدید موجب افزایش کاربرد این سیستم می شود که به جای سیستم های قدیمی به شکل بهتری عمل خواهند کرد. همچنین سیستم های جدید که بر اساس علم روز طراحی می شود از مقاومت بالاتری نیز برخوردار خواهند بود و به تعمیرات نیاز نداشته یا کمتر نیاز خواهند داشت.

به همین علت اگر کیفیت سیستم برای شما از اهمیت زیادی برخوردار خواهد می باشد سعی کنید از بهترین و جدیدترین سیستم لوله کشی ساختمان استفاده نمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

 

 

هزینه ساخت جدیترین سیستم لوله کشی به چه صورت است ؟

یکی از مهم ترین مزیت های سیستم های جدید لوله کشی هزینه های کمتر ساخت میباشد.

ساخت جدیدترین سیستم های لوله کشی چقدر طول می کشد ؟

خوشبختانه استفاده از روش های جدید لوله کشی موجب شده است تا ساخت تاسیسات در سریع ترین زمان ممکن صورت بگیرد.

آیا برای ساخت جدیدترین سیستم های لوله کشی به تجهیزات پیشرفته نیاز است ؟

طبیعتا برای برخوداری از سیستم با کیفیت و جدید به همان میزان نیز به تجهیزات جدید تر نیاز می باشد.

4.4/5 - (221 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *