خرید فلنج دنده ای

امروزه با وجود اینکه استفاده از روش سنتی اتصالات فلزی همچنان رایج است ، افراد بسیار زیادی از روش های جایگزین استفاده می کنند. روش جایگزین جوشکاری ، استفاده از فلنج است که مزایا بسیار زیادی نسبت به جوش زدن دارد. یکی از مهم ترین انواع این محصول ، فلنج دنده ای است که با نام فلنج رزوه ای نیز از آن یاد می شود. برای اتصال این فلنج از روزه یا پیچ و مهره استفاده می شود که هم نصب آن را به نسبت آسان می کند و هم در صورت نیاز قابلیت باز و بسته کردن آن را میسر می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول ادامه این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای خرید فلنج دنده ای و آگاهی از قیمت آن با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت و خرید
با ما تماس بگیرید
۰۲۱-۳۳۹۲۴۹۶۴ 09123134197 ارتباط در واتساپ
فلنج فلنج
فلنج دنده ای گالوانیزه فلنج دنده ای گالوانیزه
فلنج دنده ای سیاه فلنج دنده ای سیاه
فلنج دنده ای

فلنج دنده ای

اکثر افراد گمان می کنند که اتصال لوله های فلزی صرفا از طریق جوش کاری میسر می شود. اما این روش مدت هاست که با روش نوین تری و بهتری جایگزین شده است که به مراتب مزایا بسیار بیشتری دارد. این روش جدید که اسم آن برای بسیار از افراد جدید و تازه می باشد استفاده از فلنج است. Flanges ابزار نسبتا جدیدی هستند که در انواع سیستم ها و تاسیسات تخصصی به کار می روند و انواع مختلفی نیز دارند. یکی از انواع این محصولات ، فلنج دنده ای می باشد که در این مقاله به تفسیر در مورد آن توضیح می دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلنج دنده ای ، مزایا و کاربرد های آن ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. شما همچنین می توانید برای خرید و تهیه انواع تجهیزات صنعتی مناسب خود به سایت گروه صنعت آریان مراجعه کنید.

صنعت آریان ، ارائه دهنده انواع تجهیزات تخصصی برای سیستم ها گازی ، نفتی ، پتروشیمی ، ساختمانی و آبی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

کافیست با ما تماس بگیرید.

فلنج دنده ای چیست ؟

فلنج دنده ای یکی از مهم ترین انواع فلنج ها می باشد که بسته به نیاز مصرف کنندگان در انواع سایز و جنس های مختلف ساخته می شود . از این محصول با نام فلنج رزوه ای نیز یاد می شود چرا که اتصالات آن به وسیله رزوه صورت می گیرد.

در فلنج های دنده ای صفحات دیسکی در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به وسیله ابزار مخصوص به یکدیگر پیچ و مهره می شوند. پیچ و مهره ای که میان لوله ها صورت می گیرد باید به همراه آب بندی باشد که از نفوذ آب جلوگیری به عمل بیاید. در ادامه این نکته را بیشتر توضیح می دهیم.

فوقا ذکر کردیم که فلنج دنده ای به فلنج رزوه ای نیز مشهور است و این نامگذاری به این علت است که در اتصال این فلنج به لوله ها ، پمپ ها ، اتصالات و … از  رزوه استفاده می شود. رزوه های درونی و بیرونی یا همان مهره و پیچ ، مهم ترین ابزاری هستند که به وسیله آن انواع فلنج ها و اتصالات به یکدیگر متصل می شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فلنج دنده ای ادامه ی این مقاله را از دست ندهید. همچنین برای خرید فلنج های رزوه ای یا دنده ای با بهترین قیمت و کیفیت با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

انواع فلنج دنده ای

مهم ترین تقسیم بندی فلنج رزوه به این شرح می باشد :

  • فلنج دنده ای سیاه

فلنج دنده ای سیاه نوع ساده این محصول می باشد. شکل ساختاری فلنج رزوه ای سیاه همان قطعات دیسکی شکلی می باشند که با پیچ و مهره یا رزوه به یکدیگر متصل می شوند. شکل ظاهری این فلنج نیز به شکل فلز سیاه رنگی می باشد که معمولا برای افزایش مقاومت آن از پوشش هایی مانند گالوانیزه بر روی آن استفاده می کنند.

  • فلنج دنده ای گالوانیزه

یکی از مهم ترین انواع فلنج دنده ای از نوع گالونیزه می باشد. گالوانیزه روکشی است که بر روی اتصالات و لوله های فلزی کشیده می شود و سبب استحکام و مقاومت آن می شود. فلنج رزوه ای نیز با این روکش تولید می شود که مقاومت آن را تا سطح بسیار خوب و قابل قبولی بالا می رود.

کشیده شدن روکش گالوانیزه باعث می شود که این محصولات بتوانند به راحتی و بدون نگرانی در تمامی مکان ها مورد استفاده قرار بگیرند بدون اینکه ترس از زنگ زدگی یا اسیب های اسیدی و … باشد. فلنج های گالوانیزه به دو صورت گرم و سرد تولید می شوند.

مزایا فلنج دنده ای گالوانیزه سرد به این شرح می باشد :

  • مصرف انرژی کمتر برای تولید
  • قابلیت کنترل ضخامت لایه پوششی گالوانیزه
  • کاهش میزان مصرف مواد اولیه
  • پیچدگی کمتر در هنگام تولید
  • تجهیزات ساده و در دسترس برای تولید

مزایا فلنج دنده ای گالوانیزه گرم به این نحو می باشد :

  • ضد زنگ بودن فلزات
  • داشتن عمر 50 ساله و بیشتر
  • قیمت کمتر به نسبت سایر محصولات
  • تولیدات سریع
  • حفاظت کامل در برابر عوامل مخرب

شما می توانید بر اساس نیاز خود به تهیه یکی از فلنج های فوق یعنی فلنج دنده ای گالوانیزه سرد و گرد بپردازید. کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

گسگت فلنج دنده ای

اگر به خاطر داشته باشید فوقا ذکر کردیم که فلنج های رزوه ای باید به خوبی آب بندی شوند تا بابت نفوذ و خارج شدن هر گونه سیالاتی خاطر جمع شویم . آب بندی فلنج دنده ای به وسیله گسگت صورت می گیرد. در زمان انتخاب گسگت ها باید دقت زیادی به خرج داده شود چرا که این عضو برای آب بندی به کار می رود و مدام در معرض فشار سیالات قرار می گیرند. پس بدیهی است که برای افزایش طول عمر سسیستم های تاسیساتی شما باید این گسگت ها متناسب با تجهیزات تاسیساتی شما انتخاب شود.

ویژگی فلنج دنده ای

این محصول از مزایا بسیار زیادی برخوردار است که باعث می شود تا از بازار مصرف بسیار خوبی برخوردار باشد. این مزایا به این شرح می باشد :

  1. نصب آسان : در نصب این نوع از محصولات نیاز به جوشکاری و تجهیزات خاصی نیست و صرف با بستن رزوه های می توان آن هارا متصل نمود.
  2. استفاده در تاسیسات پلمیری : در شیوه ی سنتی اتصالات یعنی جوش کاری ، امکان اتصال دو لوله پلیمری وجود ندارد. این در حالی است که با استفاده از فلنج دنده ای به راحتی می متوان لوله ها و اتصالات پلیمری را نیز به هم متصل نمود.
  3. قابلیت باز و بسته شدن : با استفاده از ویژگی رزوه ای فلنج دنده ای به راحتی می توان در صورت لزوم آن ها را باز نمود ، تغییرات مطلوب را ایجاد کرد و دوباره آن هارا بست که نسبت به جوشکاری ویژگی بسیار مثبتی می باشد.
  4. استفاده برای سیالات کم فشار : این محصول می تواند برای انتقال سیالات سرد و کم فشار بسیار مناسب باشد چرا که دچار لرزش و ارتعاش نمی شود و آب بندی به خوبی صورت می گیرد. اگر از فلنج دنده ای برای سیالات پر فشار استفاده شود ممکن است مشکل ساز شود و نشتی صورت بگیرد.البته شایان ذکر است در صورت رعایت برخی موارد امکان استفاده این فلنج ها برای انتقال سیالات پر فشار نیز وجود دارد و می تواند مناسب باشد.
  5. مناسب برای امکان مستعد حریق : برای برخی امکان استفاده از جوشکاری به علت وجود امکان انفجار یا اتش سوزی به هیچ عنوان وجود ندارد. در چنین مواقعی فلنج دنده ای می تواند بسیار مفید باشد.
  6. استفاده در لوله های کم قطر : فلنج دنده ای برای اتصال لوله های کم قطر بسیار مناسب می باشد و کاربرد زیادی خواهد داشت.

شایان ذکر است در صورت گالوانیزه شدن فلنج رزوه ای می توانید از مقاومت آن در برابر هر گونه پوسیدگی ، زنگ زدگی و… خاطر جمع شوید.

قیمت فلنج دنده ای

فلنج های رزوه ای یا دنده ای به طور کلی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. با این وجود مواردی همچون سایز مورد نظر شما ، کیفیت و جنس مواد اولیه و برند آن ها می تواند در قیمت فلنج دنده ای تاثیر داشته باشید . با این وجود شما با مراجعه به گروه صنعت آریان می توانید خاطر جمع باشید که لوازم مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه می کنید.

این امکان نیز برای شما میسر شده است که با مراجعه به سایت و گروه صنعت آریان به انواع برند های تولید کننده این محصول دسترسی داشته  باشید و با مقایسه قیمت نهایی آن ها و کیفیت محصولات به خریداری اقدام کنید.

صنعت آریان ، ارائه دهنده انواع محصولات و تجهیزات تخصصی گازی ، نفتی ، پتروشیمی ، آبرسانی و ساختمانی آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.  کافیست با ما تماس بگیرید.

 

 

فلنج دنده ای چگونه آب بندی می شود؟

برای فلنج دنده بهتر است از گسگت برای آب بندی کامل و جلوگیری از نشت سیالات استفاده کرد.

قیمت فلنج دنده ای به چه صورت است ؟

فلنج دنده به طور معمول قیمت به صرفه ای دارد اما بسته به کیفیت ، برند یا گالوانیزه بودن می تواند افزایش قیمت داشته باشد.

نصب فلنج دنده ای به چه صورت است ؟

فلنج دنده ای با استفاده از رزوه یا پیچ و مهره به اتصالات دیگر متصل می شود.

4.6/5 - (276 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات پاسخگویی شنبه تا پنج‌شنبه 9 الی 18

phon 021-33924964 واتس اپ تماس در واتساپ