انواع فلنج در پالایشگاه

انواع فلنج در پالایشگاه

اتصالات که در گذشته در مکان های صنعتی همچون پالایشگاه ها به کار گرفته می شدند به علت معایب زیادی که داشتند دیگر چندان مورد استفاده نیستند و از روش های دیگری برای اتصال لوله ها به یکدیگر استفاده می شود. بدون شک یکی از بهترین تجهیزاتی که در ساخت تجهیزات و تاسیسات صنعتی به کار گرفته می شود فلنج می باشد. این محصولات به علت مزایای فراوانی که دارند به انتخاب بسیاری از سازندگان تبدیل شده اند و به طور گسترده در قسمت تجهیزات صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند. در این مطلب قصد داریم تا به انواع فلنج در پالایشگاه و معرفی هر کدام از آن ها بپردازیم.

برای کسب اطلاعات لارم در مورد این فلنج ها در این مطلب با ما همراه باشید. همچنین فروش انواع فلنج در پالایشگاه با بهترین قیمت و کیفیت از طریق صنعت آریان امکان پذیر است و تنها کافیست با ما برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام مشاوره رایگان تماس بگیرید.

انواع فلنج در پالایشگاه کدامند ؟

مهمترین انواع فلنج که در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند به این شرح است :

انواع فلنج گلو دار

فلنج گردنه دار یا گلو دار

بدون شک یکی از انواع فلنج در پالایشگاه ها که استفاده بسیار گسترده ای دارد فلنچ گردنه دارد. به طور کلی سیالاتی که در پالایشگاه ها در حال انتقال است در حجم بالا و با فشار زیاد انجام می باشند و به همین علت نیز اتصالات آن ها نیز باید از مقاومت خوبی در برابر فشار برخوردار باشد. فلنج گلو دار نیز به علت گردنه بلندی که دارد ، فشار را از هسته مرکزی دور می کند و موجب می شود که مقاومت آن افزایش پیدا کند.

 

 

انواع فلنج در پالایشگاهفلنج نر و ماده

نصب همه ی فلنج ها به این گونه می باشد که صفحات در کنار هم قرار میگیرند و سپس به هم پیچ و مهره می شوند. اما فلنج صفحات فلنج نر و ماده در کنار هم قرار نمیگیرند بلکه در هم فرو می رود و موحب آب بندی و افزایش مقاومت هر بهتر لوله ها می شود. به همین علت این محصول یکی از انواع فلنج در پالایشگاه ها می باشد. شایان ذکر است که محصول به صورت جفت جفت عرضه و به فروش می رسد.

 

 

فلنج دنده ایفلنج رزوه ای یا دنده ای

نصب آسان این فلنج موجب شده ایت که در لیست انواع فلنج های مورد استفاده در پالایشگاه مورد استفاده قرار بگیرد. در حقیقت در زمان نصب این فلنج به هیچ عنوان به جوشکاری احتیاجی نمی باشد و به همین علت در  مکان های مستعد حریق که جوشکاری کمی خطرناک می باشد باید از این فلنج استفاده نمود. شایان ذکر است که این فلنج باید با گسگت یا واشر مخصوص آب بندی فلنج استفاده شود تا از نشتی سیالات جلوگیری شود.

 

 

انواع فلنج در پالایشگاهفلنج اسلیپ آن

فلنج اسلیپان فلنجی می باشد که به نسبت از مقاومت قابل قبولی برخوردار می باشد و به همین علت نیز می تواند به عنوان انواع فلنج در پالایشگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد. البته شایان ذکر است که در داخل این فلنج نقاط جوشی وجود دارد که ممکن است از آن ناحیه دچار خرابی شود پس حتما با توجه به توانایی تحمل فشاری آن ، به خریداری این فلنج اقدام نمایید.

 

 

انواع فلنج کور در پالایشگاهفلنج کور

در نهایت فلنج کور نیز یکی از مهم ترین انواع فلنج در پالایشگاه می باشد که خرید آن به مقاومت ربطی ندارد بلکه به کاربرد و مصرف آن مربوط می باشد. فلنج کور در انسداد خطوط لوله و بستن انتهای آن مورد استفاده قرار میگیرد و در نقاطه که قصد امتداد لوله ها را نداریم باید از فلنج کور کننده استفاده نماییم.

 

 

جنس بدنه انواع فلنج در پالایشگاه از چیست ؟

به طور کلی در ساخت فلنج ها از فولاد استفاده می شود و علت آن نیز این می باشد که فولاد به نسبت سایر متریال ها از مقاومت بسیار بهتری برخوردار میباشد. در ساخت این فلنج ها از دو نوع فولاد استفاده می شود :

  • کربن استیل : این فلنج که به علت استفاده از کربن به رنگ سیاه دیده می شود از مقاومت و استحکام بسیار خوبی برخوردار می باشد ولی به علت عدم مقاومت در برابر زنگ زدگی بیشتر در انقال سیالات گازی می تواتد مورد استفاده قرار بگیرد.
  • استنلس استیل : آلیاژی که از نظر کیفیت و مقاومت همه آنچه که مورد نیاز است را دارا می باشد چرا که علاوه بر مقاومت در برابر عوامل خورنده استحکام بسیار بالایی را نیز دارد.

کلاس انواع فلنج در پالایشگاه چیست ؟

یکی از مهم ترین مواردی که در زمان خرید فلنج های پالایشگاهی باید مد نظر داشته باشید ، کلاس آن است. منظور ار کلاس حداکثر تحمل دمایی آن می باشد. اگر فشار سیالات بالاتر از حد کلاس فلنح باشد احتمال ترکیدگی و نشتی سیالات از آن وجود دارد. کلاس های فلنج از نظر استاندارد ASME به این شرح می باشد :

  • 150
  • 300
  • 400
  • 600
  • 900
  • 1500
  • 2500

هر چه شماره ی این کلاس ها بالاتر باشد مقاومت آن در برابر فشار نیز بالاتر می رود و به همین علت انواع فلنج در پالایشگاه بیشتر در کلاس های بالاتر می باشند و از مقاومت فشاری بسیار بالا برخوردار است.

فروش انواع فلنج در پالایشگاه

از آنجا که به طور معمول سیالاتی که در پالایشگاه مورد انتقال است از فشار و دمای بسیار بالایی برخوردار می باشند علاوه بر توجه به کلاس فلنج باید به کد حرارتی آن که نشان دهنده حداکثر تحمل دمایی فلنج می باشد نیز باید توجه شود. هم کلاس و هم کد حرارتی بر روی بدنه این محصولات حک می شود و حتما باید در زمان خرید چک گردد.

فروش انواع فلنج ها با بهترین قیمت و کیفیت ار طریق سایت صنعت اریان امکان پذیر است و تنها کافیست برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

فلنج های پالایشگاهی در چه کلاسی می باشند ؟

از آنجا که این فلنج های باید سیالات پر فشار را تحمل نمایند باید در کلاس های بالا خریداری شوند.

جنس بدنه فلنج پلایشگاهی از چیست ؟

این فلنج ها به طور معمول از فولاد ساخته می شوند تا در برابر فشار تحمل لازم را داشته باشند.

قیمت فلنج های پالایشگاه به چه صورت می باشد؟

قیمت این محصولات از جنس بدنه و نوع آن تاثیر می گیرد. بهتر است برای کسب اطلاعات در مورد قیمت آن ها با ما تماس بگیرید.

4.6/5 - (140 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *