موارد استفاده از فلنج

موارد استفاده از فلنج

یکی از مهم ترین ابزاری که امروزه استفاده صنعتی بسیار زیادی دارد فلنج می باشد. فلنج ها یکی از جدید ترین ابزاری است که استفاده از آن ها موجب می شود تا کیفیت تاسیسات صنعتی تا حد بسیاری زیادی بالا برود. در حقیقت این محصولات نه تنها از مزایا زیادی برخوردار میباشند و کار ساخت سیستم ها را تا حد بسیار زیادی آسان می کنند بلکه مقاومت ، تنوع و کیفیت آن ها خیال مصرف کننده را تا حد زیادی راحت می کند. اما موارد استفاده از فلنج چیست و این محصولات در چه مکان هایی به کار گرفته می شود. ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به موارد استفاده از فلنج ها بپردازیم.

پس برای کسب اطلاعات در مورد مصارف این محصول ادامه ی این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید.

موارد استفاده از فلنج در سیستم ها

به طور کلی فلنج ها را می توان در سیستم های زیر مشاهده نمود :

  • سیستم های انتقال ، نفت و و مواد حاصل از نفت
  • سیستم های انتقال گاز و مواد پتروشیمی
  • سیستم ها انتقالات آب و فاضلاب شهری
  • سیستم های انتقال گاز شهری و ساختمانی

در حقیقت در هر کجا که سیستم مهم وجود دارد موارد استفاده از فلنج را می توان مشاهده نمود و این نیز حاکی از اهمیت این محصولات در صنعت می باشد.

موارد استفاده از فلنج

موارد استفاده از فلنج بر اساس ویژگی ها

به طور کلی برخی از ویژگی های فلنج می باشد که آن را برای استفاده در نوع خاصی از تاسیسات مناسب می کند . موارد استفاده از فلنج در این تاسیسات به این شرح می باشد :

سیستم های مستعد حریق :

برخی از انواع این محصولات به گونه ای می باشند که برای نصب و اتصال آن ها نیازی به جوشکاری نمی باشد. از آنجا که جوشکاری نوعا ممکن است برای مکان های مستعد حریق خطرناک و اسیب زننده باشد به همین علت نیز یکی از مهم ترین موارد استفاده از فلنج علی الخصوص فلنج دنده ای که برای نصب به جوشکاری نیاز ندارد برای چنین محیط هایی بسیار ایده آل می باشد.

سیستم های مستعد خرابی :

از مهم ترین نکات استفاده از فلنج این می باشد که در صورت نیاز می تواند به طور کامل از سیستم های تاسیساتی جدا شود و پس از اعمال تعمیرات دوباره نصب شود. این کار به وسیله باز کردن پیچ و مهره ها انجام می شود در حالی که در سیستم ها معمولی که از جوشکاری استفاده شده است به هیچ عنوان چنین قابلیتی وجود ندارد و برای تعمیرات به برش کامل لوله نیاز می باشد. به همین علت یکی از موارد استفاده از فلنج که از اهمیت زیادی نیز برخوردار می باشد تاسیسات مستعد خرابی می باشد.

سیستم هایی نیازمند به رگلاژ ، تنظیم و یا تغییر مداوم :

برخی از سیستم ها و تاسیسات بسته به نوع سیالاتی که انتقال می دهند و یا شرایط مکانی که در آن احداث می شوند مدام به رگلاژ و تنظیم نیاز دارند و این محصول یعنی فلنچ برای چنین کاربردی هایی یک انتخاب ایده آل محسوب می شود. فقط کافیست سیستم را تخلیه نمایید ، پیچ ها را باز کرده و تغییرات مورد نظر خود اعمال نمایید و مجددا فلنج زا در محل مناسب خود نصب کنید و به وسیله پیچ و مهره تثبیت نمایید.

موارد استفاده از فلنج

موارد استفاده از فلنج به علت مزایا فراوان بسیار زیادی که دارد گسترده تر از نکاتی بود که در این مطلب به آن پرداختیم. علاوه بر مواردی که فوقا ذکر کردیم شایان ذکر است که نصب فلنج ها به طور کلی بسیار اسان می باشد و در سریع ترین زمان ممکن قابل انجام است. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید این محصولات با ما تماس بگیرید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید باشد.

آیا برای نصب فلنج به جوشکاری نیاز است ؟

برخی از انواع فلنج ها را می توان بدون جوشکاری نصب کرد ولی برخی دیگر برای نصب به جوشکاری نیاز دارند.

آیا امکان باز و بسته کردن فنلچ ها وجود دارد؟

یکی از مهم ترین مصارف فلنج ها مربوط به امکان باز و بسته کردن لوله ها در زمان نیاز می باشد.

مهم ترین موارد استفاده از فلنج چیست ؟

استفاده در سیستم هایی که مستعد حریق هستند و مکان هایی که مدام به اعمال تغییرات نیاز دارند مهم ترین موارد استفاده از فلنج است.

4.5/5 - (212 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *