قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی

قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی

لوله کشی سیستم های فاضلاب در سر تا سر دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و اگر استاندارد های لازم برخوردار نباشد مشکلات زیادی به وجود می آورد. یکی از این استاندارد ها که باید رعایت گردد مربوط به قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی می باشد که عدم توجه به آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت. ما در این مطلب قصد داریم تا به طور کامل به سایز دقیق و استاندارد این لوله و همچنین اهمیت استفاده از قطر مناسب بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی در این مطلب با ما همراه باشید.

اهمیت قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی در چیست ؟

سیستم های لوله کشی فاضلاب برای تخلیه پسماند های فاضلابی ساخته می شوند. پس در حقیقت این لوله ها وظیفه تخلیه دارند و به همین علت نیز قطر آن ها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. در مورد عدم استفاده از قطر مناسب لوله فاضلاب ایرانی دو حالت وجود دارد که به این شرح می باشد :

استفاده از قطر کوچک تر از استاندارد :

تمامی سیستم های لوله کشی برای تخلیه پسماند ها به زمانی نیاز دارند که به طور کامل تخلیه و خارج شوند. اگر قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی که در سیستم لوله کشی به کار می رود کوچک تر از حد استاندارد باشد در این صورت سرعت تخلیه بسیاز آرام تر می شود و همین موضوع موجب گرفتگی لوله های تخلیه فاضلاب می گردد.

استفاده از قطر بزرگتر از استاندارد :

بر عکس این موضوع نیز صادق است یعنی استفاده از سایز بزگتر از استنادارد قطر لوله فاضلاب ایرانی نیز موجب گرفتگی لوله می گردد. در حقیقت لوله بزرگتر از استاندارد موجب می شود که سرعت تخلیه لوله بالا تر از حد معمول شود و انتهای مسیر تخلیه ظرفیت کافی برای تخلیه کل پسماند هارا نداشته باشد و مواد فاضلاب در آن قسمت جمع گردند. در نهایت این اتفاق موجب گرفتگی لوله می شود.

قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی

با توجه به توضیجات فوق استفاده از قطر مناسب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. یکی از بزرگترین تبعاتی که در نتیجه استفاده از قطر نا مناسب لوله فاضلاب توالت ایرانی به وجود می آید بلند شدن بوی بسیار نا مطبوع ناشی از گرفتگی چاه می باشد. به همین علت نیز حتما در زمان خرید به قطر مناسب این لوله ها توجه کنید.

استاندارد قطر لوله قاضلاب توالت ایرانی

با همه ی این تفاسیر قطعا به دنبال قطر استاندارد لوله فاضلاب توالت ایرانی می باشید که ما در این قسمت به آن می پردازیم.

قطر دهانه های توالت فاضلاب ایرانی به طور معمول در یک سایز ساخته می شود و در مورد قطر لوله هم نیز باید متناسب با آن عمل کرد . به طور کلی قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی و به طور کلی لوله های فاضلاب ساختمانی از 90 میلی متر تا 110 میلی متر می باشد و همین ابعاد نیز برای آن کافی می باشد. در توالت فرنگی گاها از لوله قطر 125 میلی متر یا حتی 160 میلی متر نیز برای خروجی استفاده می کنند اما به طور کلی مناسب ترین قطر لوله فاضلاب توالت ایرانی بین 90 تا 110 می باشد.

توجه داشته باشید که علاوه بر توجه به قطر لوله و خرید مناسب آن ، رعایت تمامی اصول های استاندارد در زمان نصب این لوله ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و عدم رعایت هر کدام اعم از قطر مناسب لوله یا اصول استاندارد موجب گرفتگی لوله می شود و باید تغییر پیدا کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لوله مناسب خود با گروه صنعت آریان تماس بگیرید و ضمن انجام مشاوره رایگان تجهیزات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

مناسب ترین قطر لوله فاضلاب برای توالت ایران چقدر است ؟

از سایز 90 میلی میلی متری تا 110 میلی می توان برای لوله فاضلاب توالت ایرانی استفاده کرد

قیمت لوله فاضلاب به چه صورت می باشد ؟

برای کسب اطلاعات در مورد قیمت این لوله ها کافیست با گروه صنعت آریان تماس بگیرید.

اهمیت استفاده از قطر استاندارد برای لوله فاضلاب چیست ؟

عدم استفاده از قطر مناسب موجب گرفتگی لوله می شود.

4.7/5 - (205 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *