راهنمای خرید لوله گازی

راهنمای خرید لوله گازی

لوله های فلزی یک از مهم ترین ابداعات و اختراعات بشری بوده اند که در زمینه های مختلفی به کار گرفته شده و کمک شایانی به بشریت کرده است. این لوله ها در انتقال انواع سیالات مانند گاز ، آب ، فرآورده های پتروشیمی و … نقش دارند و در جاهای مختلفی اعم از صنعتی و غیر صنعتی مشاهده می شوند.

لوله گازی یکی از انواع این لوله ها می باشد که به علت استفاده فراوانی که دارد در بزار تجهیزات صنعتی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. اگر قصد خرید لوله گازی را دارید ابتدا باید اطلاعات لازم را کسب کنید که از طریق راهنمای خرید لوله گازی میسر می باشد.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد این لوله و انواع لوله گازی این مطلب را از دست ندهید چرا که راهنمای خرید لوله گازی را به طور کامل و جامع در آن توضیح دادیم. در ادامه اگر قصد خرید این لوله و سایر لوله و اتصالات فلزی را داشتید کافیست با گروه صنعت آریان تماس بگیرید و با بهترین قیمت تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

لوله گازی چیست و کاربرد آن کجاست ؟

در ابتدای راهنمای خرید لوله گازی باید به تعریف این لوله بپردازیم. لوله گاز یکی از مهم ترین انواع لوله های فلزی است که به علت مقاومت بالایی که دارد در انتقال گاز به کار گرفته می شود. لوله های گازی معمولا به صورت سنگین وزن و سبک وزن می باشند که لوله سنگین وزن گاز برای به کار گرفتن در سیستم های پر فشار می باشد و لوله های سبک تر به صورت گسترده در انتقال گاز های ساختمانی به کار گرفته می شود. انواع لوله گازی که در ادامه به توضیح آن می پردازیم از طریق سایت صنعت آریان قابل خریداری است.

انواع لوله گازی

در این قسمت از  راهنمای خرید لوله گازی قصد داریم که انواع این لوله ها را به همراه کاربرد آن بیان کنیم پس با ما همراه باشید. انواع لوله گازی به این شرح می باشد :

لوله گازی توکار

راهنمای خرید لوله گازیکی از پر مصرف ترین انواع لوله گاز می باشد که به صورت تو کار در داخل تاسیسات ساختمانی به کار می رود . البته شایان ذکر است که این لوله به نسبت لوله ی روکار کم استفاده تر است و مزایا و معایبی دارد که در راهنمای خرید لوله گازی باید به آن توجه نمایید. این نکات به این شرح می باشد :

  • لوله گاز و توکار بودن آن بر اساس شرایط و نوع سازه باید تعیین گردد.
  • به علت توکار بودن این نوع از لوله گاز احتمال خرابی ، اسیب دیدگی و یا شکستن این لوله کمتر می باشد.
  • در زمان انتخاب این نوع از لوله های گازی باید به محیط نصب دقت فرمایید. برای مثال اگر محیط شما اسیدی می شود یا رطوبت بیش از اندازه دارد بهتر است از این لوله استفاده ننمایید.
  • نکته ی شایان توجه در راهنمای خرید لوله گازی این است که اگر از لوله توکار استفاده می کنید توجه داشته باشید که اتصالات برقی و آبی از کنار آن رد نشده باشد و اگر از کنار آن نیز رد شده باشد از 15 سانت به بالا باید فاصله داشته باشند و از عایق خوبی نیز استفاده شود.
  • در صورت خرابی تعمیر این لوله ها به مراتب دشوار تر از لوله های رو کار می باشد و باید کلا تاسیسات محل قرار گیری لوله جدا و کنده شود.

 

لوله گازی روکار

لوله گازی رو کار که به مراتب پر استفاده تر می باشد نیز از موارد مهمی است که در راهنمای خرید لوله گازی باید به آن پرداخت .اگر امکان استفاده از لوله تو کار در پروژه های ساختمانی نباید از لوله راهنمای خرید لوله گازیهای رو کار استفاده می شود. این لوله ها به صورت اشکار بر روی تاسیسات نصب می شود و به آسانی قابل مشاهده می باشد.مهم ترین ویژگی های لوله گاز رو کار به این شرح می باشد :

  • این لوله ها از آنجا که به صورت روکار نصب می شوند و بیشتر در دسترس می باشند و به همین علت است که احتمال شکستگی یا خرابی در اثر ضربه بیشتر می باشد.
  • اگر محیط پروژه مرطوب یا اسیدی باشد از این نوع لوله استفاده می شود که محیط داخلی تاثیر کمتری بر روی آن بگذارد پس این مورد را نیر در راهنمای خرید لوله گازی مد نظر داشته باشید.
  • تعمیر این لوله در مدت زمان کمتری صورت می گیرد و آسان تر نیز می باشد به همین علت هزینه تعمیرات کمتری نیز خواهد داشت.
  • نصب این لوله ها نیز به مراتب آسان تر و کم هزینه تر از لوله های تو کار می باشد و با سرعت بیشتری نیز صورت می گیرد.
  • نصب این لوله پر کاربرد تر از لوله های توکار می باشد و برای نصب آن ها به عایق خاصی نیاز نیست اما باید از روکش های ضد زنگ از آن استفاده کرد.

شما می توانید انواع لوله های گازی را از گروه صنعت اریان با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید کافیست با ما تماس بگیرید.

راهنمای خرید لوله گازی ؛ نکاتی که در زمان خرید باید به آن توجه نمایید .

مهم ترین نکاتی که در زمان خرید لوله گازی باید به آن توجه کنید را در این قسمت راهنمای خرید لوله گازی برسی کرده ایم :

جنس لوله گازی : این لوله وظیفه انتقال گاز را دارد به همین علت از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است. بهترین جنس لوله گاز ، از فولاد زنگ نزن ساخته می شود که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است و به راحتی دچار شکستگی یا پوسیدگی نمی شود. حتما در زمان خرید به جنس مواد اولیه و کیفیت آن توجه نمایید.

تحمل فشاری : چه حجم گاز و با چه فشاری را می خواهید از لوله خریداری شده رد نمایید ؟ این موضوع یکی از مهم ترین نکاتی است که در راهنمای خرید لوله گازی به آن توجه نمایید چرا که اگر فشار مورد انتقال از تحمل لوله بیشتر باشد ، ترکیدگی صورت می گیرد و خسارت های زیادی به بار می آورد.

ضخامت و قطر داخلی و خارجی : شما باید اتصالات مناسبی نیز برای لوله های خریداری شده تهیه نمایید و بدین منظور حتما باید قطر و ضخامت خارجی و داخی لوله را مد نظر داشته باشید.

انتخاب انواع مناسب آن : از مهم ترین نکاتی که در راهنمای خرید لوله گازی باید مد نظر داشته باشید این است که کدام نوع برای پروژه شما مناسب تر می باشد. باید تمامی شرایط پروژه به خوبی برسی شود و سپس با ویژگی های انواع لوله گازی تطبیق پیدا کند تا بتوانید مناسب ترین و بهترین نوع را خریداری نمایید و از خسارت های احتمالی جلوگیری کنید.

یافتن فروشنده مطمن : لوله های گازی وظیفه انتقال سیالات بسیار مهمی را به عهده دارند و در صورت به کار گرفتن تجهیزات نا مرغوب نتایج منفی و گاهی غیر قابل جبرانی به دنبال خواهد داشت. متاسفانه مشاهده می شود که برخی از فروشنده ها لوله های گاز بی کیفیت و نا مرغوب را به جای جنس درجه یک ارائه می کنند و خسارت های سنگینی را بر دوش خریداری می گذارند. به همین علت به شما پیشنهاد می کنیم ضمن کسب اطلاعات از طریق راهنمای خرید لوله گازی حتما به یافتن فروشنده مطمن نیر بپردازید.

اگر نمیدانید از کجا باید بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات صنعتی را با بهترین قیمت خریداری نمایید ما به شما گروه صنعت آریان را پیشنهاد می کنیم. شما علاوه بر خرید محصولات با کیفیت از این گروه می توانید با انجام مشاوره رایگان ، اطلاعات دقیق تری را در مورد انواع لوله گازی ، مانیسمان ، درز دار و… را به دست اورید. کافیست با ما تماس بگیرید.

انواع لوله گازی چیست ؟

مهم ترین انواع لوله گازی به دو دسته لوله گازی رو کار و لوله گازی توکار تقسیم می شود؟

جنس لوله گازی از چیست ؟

این لوله ها در زیر دسته لوله فلزی می باشند و با انواع فلزات می توانند تولید شوند اما بهترین و با کیفیت ترین جنس لوله گازی که از مقاومت بسیار خوبی نیز برخوردار است فولاد زنگ نزن می باشد.

در زمان خرید لوله گازی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

جنس و کیفیت مواد اولیه ، تحمل فشاری و دمایی ، ضخامت و قطر داخلی و خارجی و ... تمامی مواردی است که حتما در زمان خرید لوله گازی باید بدان توجه نمایید.

4.5/5 - (242 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *