راهنمای خرید لوله فولادی

راهنمای خرید لوله فولادی

اگر در کار ساخت تاسیسات صنعتی و ساختمانی باشید از اهمیت لوله فلزی در آن آگاه هستید. در حقیقت بدون این دست از لوله ها امکان ساخت تاسیسات با کیفیت و با طول عمر بالا امکان ندارد و کار بشریت و انسان با اختلالات زیادی رو به رو می شود. انواع فلز های در ساخت لوله های فلزی دخیل هستند که یکی از آن ها فولاد می باشد. در این مطلب ما به شرح راهنمای خرید لوله فولادی می پردازیم.

پس اگر قصد خرید این دسته از لوله ها را دارید برای کسب اطلاعات لازم این مطلب و راهنمای خرید لوله فولادی را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه اگر قصد این لوله و انواع لوله های گازی ، آبی و … را داشتید کافیست با گروه صنعت آریان تماس بگیرید و با بهترین قیمت و کیفیت محصولات مورد نظر خود را تهیه نمایید.

لوله فولادی چیست ؟

پیش از آنکه به مهم ترین نکات این لوله و راهنمای خرید لوله فولادی بپردازیم باید به تعریف این لوله بپردازیم. لوله فولادی بر خلاف لوله مانیسمان یا یا لوله درز دار که بر اساس شیوه ساخت نامگذاری شده اند بر اساس مواد اولیه و جنسی که از آن ساخته شده است نامیده شده است. فولاد که از مقاوم ترین و مهم ترین آلیاژ های آهن محسوب می شود در ساخت این لوله ها به کار گرفته می شود. در ساخت نوع با کیفیت تری از این لوله از آلیاژ دیگری از فولاد نیز استفاده می شود که به آن فولاد زنگ نزن می گویند. فولاد زنگ نزن به علت مقاومت در برابر زنگ زدگی و تمامی مواد و شرایط خوردنده در حساس ترین تجهیزات صنعتی به کار می رود.

علت مقاومت این لوله در برابر شرایط خورنده این می باشد که به علت ترکیبات ساخت ، لایه ای غیر فعال بر روی آن تشکیل می گردد که میزان تماس دیواره های لوله ها را با سیالات در حال انتقال بسیار کاهش می دهد و به همین علت زنگ نمی زند و تحت تاثیر مواد اسیدی قرار نمی گیرد. در ادامه و در راهنمای خرید لوله فولادی ، مهم ترین نکات این لوله را خدمت شما توضیح خواهیم داد.

انواع لوله فولادی

مهم ترین انواع لوله فولادی که در بازار موجود می باشد و می توانید بر اساس نیاز و شرایط خود به خریداری آن بپردازید به این شرح می باشد :

راهنمای خرید لوله فولادیلوله سیاه درز دار

این نوع لوله که از جنس فولاد ساخته می شود به علت شیوه ساخت با اسم لوله درز دار فولادی نیز نامیده می شود و این نامگذازی به علت شیوه ی ساخت آن است. این لوله که از ابتدایی ترین شکل لوله فولادی می باشد در دیواره های داخلی خود از درز هایی برخوردار است. علت این درز های این است که در فرایند ساخت این لوله از جوشکاری استفاده می شود و در نقاط جوش بر آمدگی های به شکل درز نمایش داده می شود. نکته ای که در راهنمای خرید لوله فولادی شایان توجه است مقاومت این لوله است.

استحام این لوله به نسبت سایر انواع لوله های فولادی مانند لوله مانیسمان کمتر می باشد و این موضوع به این علت است که در نقاط درز های و جوش کاری تنش سیالات افزایش پیدا می کند و فشار بیشتری به آن ها وارد می شود و در نتیجه باعث می گردد که در طول عمر این لوله ها کاهش پیدا کند و در نقاط درز دچار شکستگی یا نشتی شوند. اما نوع دیگری از لوله فولادی وجود دارد که به خوبی این مشکل را حل نموده است.

 

راهنمای خرید لوله فولادیلوله مانیسمان

لوله مانیسمان نوع جدیدی از لوله های فولادی بوده است که مشکل و ضعف لوله های درز دار را به خوبی حل نموده است. لوله فولادی مانیسمان در سطح خود از هیچ گونه درزی برخوردار نمی باشد و سطح داخلی و خارجی آن صاف ، صیقلی و فاقد هر گونه بر آمدگی است. اگر به در راهنمای خرید لوله فولادی به دنبال نوعی از لوله می باشید که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد و برای انتقال پر فشار ترین سالات نیاز مناسب باشد ، لوله مانیسمان بهترین انتخاب برای شما می باشد.

 

 

راهنمای خرید لوله فولادیلوله داربستی

این لوله در اصل تهیه و ساخته می شود که در زمان ساخت سازه ها به کار گرفته شده و ساختمان در حال ساخت را نگه دارد . از آنجا که لوله های داربستی وزن بسیار سنگینی را تحمل می کند باید از کیفیت . مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد که به همین علت نیز از فولاد ساخته می شود. نکته ای که در راهنمای خرید لوله فولادی مد نظر می باشد این است که لوله داربست با سیالات تماس ندارد به همین علت مقاومت آن در برابر زنگ ضدگی یا خوردگی چندان مهم نی باشد. اما اگر سازه ی شما در محیط مرطوب قرار دارد حتما احتمال زنگ زدن را مد نظر داشته باشید.

 

 

راهنمای خرید لوله فولادیلوله اسپیرال

این دست از انواع لوله فولادی که در راهنمای خرید لوله فولادی قابل ذکر است ،در زمینه انتقال آب و گاز استفاده می شود و به همین علت است که باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. هر گونه خرابی یا ضعف در این دست از لوله ها باعث نشتی گاز یا آب می گردد و در نهایت خسارت های زیادی به جای می گذارد. به همین علت است که لوله اسپیرال بر اساس خواص ، ویژگی ها و مقاومت بالایی که در برابر شکستگی و خورندگی دارند با اطمینان در انتقال آب و گاز به کار گرفته می شود.

 

 

راهنمای خرید لوله فولادی ؛ در زمان خرید لوله فولادی به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

نکاتی در زمان خرید لوله فولادی وجود دارد که حتما باید به آن توجه نمایید. در غیر این صورت لوله ی نامناسبی را تهیه و خریداری می کنید که در نهایت موجب خرابی زود هنگام اتصالات شما می گردد. مهم ترین نکاتی که باید در راهنمای خرید لوله فولادی به آن توجه نمایید به این شرح است :

کیفیت مواد اولیه

هرچند که ذکر کردیم که فولاد از مقاوم ترین آلیاژ های فلزات می باشد اما این موضوع تا حد زیادی بسته به کیفیت فولاد نیز دارد. در راهنمای خرید لوله فولادی فولاد از ترکیب چند نوع فلز ساخته می شود و نسبت متفاوت این فلزات می تواند مقاومت استحکام فولاد را کاهش می دهد. به همین علت است که شما در زمان خرید لوله فولادی باید از کیفیت آن مطمن شوید که بدین منظور می توانید به همراه یک متخصص اقدام فرمایید یا از فروشنده مطمن اقدام نمایید.

ضخامت و قطر داخلی و خارجی لوله

در زمان خرید این لوله ها حتما به سایز آن توجه نمایید چرا که قطر داخلی و حجم این لوله ها برای فشار های مختلفی ساخته و تهیه شده اند و به همین علت است که بر اساس حجم سیالات و فشار آن ها باید اندازه و سایز این لوله های به درستی انتخاب گردد. علاوه بر آن بر اساس قطر خارجی و داخلی این لوله باید اتصالات مناسبی تهیه گردد به همین علت در زمان خرید این اندازه ها را مد نظر خود قرار دهید.

طول لوله

هر واحد از لوله های فولادی ممکن است در طول متفاوتی ساخته گردد برای مثال لوله های مانیسمان گاهی در 6 و گاهی در 12 متر تولید می گردد. اهمیت کسب اطلاعات در مورد طول لوله به تعداد اتصالاتی است که متناسب باید با آن خریداری شود پس پیش از تهیه این لوله ها و در راهنمای خرید لوله فولادی متراژ مورد نیاز خود را مد نظر داشته باشید و با توجه به آن اقدام به خرید لوله فولادی و اتصالات مناسب با آن کنید.

گرید آلیاژ لوله

فولاد آلیاژی می باشد که بر اساس شرایط مختلفی با گرید  یا نسبت فلزی متفاوتی تولید می گردد. شما بر اساس پروژه و تاسیساتی که قصد ساخت آن را دارید باید گرید مناسبی را خریداری و به کار بگیرید تا در دراز مدت دچار خرابی یا اسیب دیدگی نشود.

انتخاب نوع مناسب لوله

فوقا ذکر کردیم که لوله های فولادی در انواع مختلفی ساخته می شود که هر کدام از انواع آن مصارف متنوعی دارد. باید در راهنمای خرید لوله فولادی توجه داشته باشید که بر اساس مصرف و پروژه مورد نظر خود نوع مناسبی از لوله ها را تهیه نمایید.

قیمت لوله فولادی

طبیعتا هر کسی در زمان خرید تجهیزات مناسب خود به قیمت آن نیز اهمیت میدهد. قیمت لوله های فولادی بر اساس نوع ، گرید ، نسبت فلزات و گرید آلیاژی ، رده یا ضخامت آن متفاوت می باشد. برای مثال از آنجا که ساخت لوله فولادی مانیسمان از لوله های درز دار سخت تر می باشد قیمت لوله بدون درز فولادی نیز از سایر انواع آن بالاتر می باشد یا اگر لوله شما از ضخامت و قطر بیشتری برخوردار باشد به علت به کار گیری مواد اولیه بیشتر قیمت بالا تری را به خود اختصاص می دهد. پس در راهنمای خرید لوله فولادی علاوه بر ویژگی های مکانیکی لوله ، به قیمت آن نیز توجه لازم را بفرمایید.

در این مطلب به طور کامل به راهنمای خرید لوله فولادی و مهم ترین نکاتی که در زمان خرید باید بدان توجه نمایید پرداختیم. شما می توانید با گروه صنعت آریان تماس بگیرید تا ضمن انجام مشاوره اولیه رایگان و کسب اطلاعات دقیق تر به خرید این لوله ها و سایر تجهیزات صنعتی با بهترین کیفیت و قیمت بپردازید.

مهم ترین نکاتی که در حین خرید لوله فولادی باید به آن توجه کرد چیست ؟

باید به ضخامت لوله ، گرید آلیاژ فولادی ، کیفیت مواد اولیه و ... توجه نمود.

انواع لوله های فولادی چیست ؟

لوله های فولادی از انواع درز دار ، بدون درز یا مانیسمان ، گالوانیزه و ... برخوردار می باشد.

قیمت لوله فولادی به چه صورت است ؟

قیمت لوله فولادی از موارد بسیار زیادی تاثیر میگیرد مانند کیفیت مواد اولیه ، ضخامت لوله ، گرید آلیاژی آن و ...

4.6/5 - (246 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *