راهنمای خرید فلنج

راهنمای خرید فلنج

چرا راهنمای خرید فلنج؟ شیوه قدیمی و ابتدایی اتصال لوله های فلزی دیگر مانند گذشته متداول نیست. جوشکاری که قدیمی ترین شکل اتصال دادن لوله های فلزی به یکدیگر است از معایبی برخوردار می باشد که در نهایت منجر به اختراع وسیله ای به نام فلنج شد. با استفاده از فلنج ها دیگر نیازی به جوشکاری نیست و تنها با پیچ و مهره کردن این ابزار به لوله می توان به راحتی اتصالات فلزی را به یکدیگر متصل نمود. flanges از مزایا ی بسیار زیادی برخوردار بودند که یکی از آنها قابلیت باز و بسته شدن و اعمال تغییرات است.

فلنج ها انواع مختلفی دارند که بر اساس نیاز شما برای مصارف متعددی تولید شده اند. جهت برخورداری از راهنمای خرید فلنج و کسب اطلاعات لازم پیش از خرید فلنج در این مطلب با ما همراه باشید.

در این صفحه قصد داریم که راهنمای خرید فلنج را به طور جامع توضیح دهیم و انتخاب محصول مورد نظر را برای شما آسان گردانیم. پس ادامه ی این مطلب را از دست ندهید.

راهنمای خرید فلنج ها و کاربرد انواع آن

فلنج ها انواع بسیار زیادی دارند که هر کدام از ویژگی های مختلفی برخوردار می باشند. پیش از اقدام به تهیه فلنج بهتر است مصارف و کاربرد هر کدام از انواع فلنج اطلاعاتی کسب فرمایید :

فلنج دنده ای فلنج رزوه ای یا دنده ای :

اگر میخواهید از محصولی استفاده کنید که در جاهای مستعد حریق به کار می رود ، فلنج دنده ای یا روزه ای بهترین انتخاب می باشد. این فلنج تماما به وسیله پیچ و مهره متصل می شود و به همین علت به هیچ گونه جوشکاری در فرایند نصب نیاز نخواهد بود. باید توجه داشته باشید که این فلنج نیاز به اب بندی بسیار قوی دارد که می توان از واشری به نام گسگت استفاده نمود.

 

 

لپ جوینتفلنج Lap Joint (لبه دار)

یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین انواع فلنج که باید در راهنمای خرید فلنج ذکر شود فلنج لبه دار است. هر چند که این فلنج به نسبت سایر انواع آن از مقاومت کمتری برخوردار است ، اما اگر به دنبال ابزاری با قیمت مناسب و مقرون به صرفه می گردید Lap joint flange بهترین انتخاب برای شما می باشد.

شایان ذکر است در زمان نصب این فلنج ها و اتصال آن به لوله باید از جوشکار استفاده شود تا این صفحات به لوله فلزی خوب متصل شوند. در ادامه می تواند این صفحات را در کنار هم قرار دهید و با استفاده از پیچ مهره لوله های فلزی را متصل کنید.

 

 

راهنمای خرید فلنج گلو دارراهنمای خرید فلنج گلو دار

اگر به دنبال فلنج مشابه لپ جوینت با مقاومت بسیار بالا تر می گردید این محصول برای شما مناسب می باشد. ظاهر اولیه فلنج گلو دار به فلنج لپ جوینت شبیه می باشد اما گردنه یا لبه این محصول بلند تر میباشد و از نظر مقاومت نیز بسیار مستحکم تر است. اتصال این فلنج به لوله فلزی نیز باید با جوشکاری صورت بگیرد.

 

 

فلنج اسلیپ آنفلنج اسلیپ آن (slip on)

در راهنمای خرید فلنج ، این محصول در لیست محصولات رو کار ذکر می گردد. فلنج اسلیپ آن به نسبت دیگر محصولات از مقاومت خوبی برخوردار است و می تواند با مواد اولیه متفاوتی همچون فولاد ساخته و تولید گردد.

 

 

فلنج سوکت جوشیفلنج سوکت جوشی

اگر به دنبال راهنمای خرید فلنج ای هستید که برای اتصال لوله های فلزی کم قطر می گردید این محصول برای شما بهترین می باشد. شما با استفاده از فلنج سوکت جوشی که از طریق جوشکاری نیز متصل می شود انواع لوله های کم قطر را به یکدیگر متصل نمایید و سیالات کم فشار را به راحتی منتقل کنید.

 

 

فلنج جوشی کورفلنج کور کننده (blind flange)

در نهایت اگر در راهنمای خرید فلنج به دنبال خرید محصولی برای انسداد خطور لوله می گردید ، فلنج کور کننده مناسب ترین آن می باشد. کاربرد این لوله بر خلاف سایر محصولات می باشد و برای اتصالات لوله و اتصلات فلزی به کار گرفته نمی شود بلکه مسیر لوله را به طور کامل مسدود می کند و خطوط لوله ای را به پایان می رساند.

شما می توانید برای خرید انواع فلنج های فوق با بهترین کیفیت و قیمت با گروه صنعت آریان تماس بگیرید و به کسب اطلاعات لازم بپردازید.

 

راهنمای خرید فلنج به طور کلی

فوقا بهترین فلنج ها را بر اساس نیاز مصرف کننده معرفی کرده ایم. اما خرید فلنج تنها محدود به شناخت کاربرد آنها نمی باشد و به شما به راهنمای کلی خرید فلنج نیز نیاز دارید. در زمان خرید فلنج چندین مورد وجود دارد که باید بدان توجه نمایید. این موارد به این شرح می باشد :

جنس بدنه فلنج :

جهت راهنمای خرید فلنج باید توجه داشته باشید که مواد اولیه و جنس بدنه فلنج مورد خریداری از چه چیزی می باشد. این محصولات از دسته تولیدات فلزی به کار می روند و می توانند با انواع متریال های فلزی ساخته شوند. به طور کلی فولاد زنگ نزن بهترین و با کیفیت ترین جنس بدنه می باشد که برای انتقال سیالات پر فشار ایده ال می باشد.

تناسب فلنج با لوله های فلزی :

نکته ی دیگری که در راهنمای خرید فلنج باید به آن توجه کنید این است که فلنج و لوله باید به گونه ای خریداری شوند که در زمان نصب کاملا با یکدیگر تناسب داشته باشد. شما باید قطر خارجی و داخلی محصول مورد نظر خود را مد نظر داشته باشید و بر اساس خطر خارجی داخلی لوله فلزی آن را انتخاب کنید تا در زمان نصب با یکدیگر تطبیق داشته باشند.

کد حرارتی فلنج :

بر روی بدنه محصول خریداری شده کدی درج شده است که حاکی از تحمل دمایی آن می باشد. اگر سیالاتی که قصد انتقال آن را دارید از دمای بالاتری برخوردار باشند مشکلات زیادی به همراه خواهید داشت. پس با توجه به کد حرارتی محصولی را انتخاب کنید که به خوبی بتواند دمای سیالات را تحمل کند.

کلاس فشاری فلنج :

مهم ترین نکته ای که در راهنمای خرید فلنج باید به آن توجه کرد ، کلاس فشاری فلنج است. کلاس فشاری نشان دهنده حداکثر تحمل فشاری محصول می باشد و درجه بندی آن نیز به این شرح می باشد :

  • 150
  • 300
  • 400
  • 600
  • 900
  • 1500
  • 2500

150 کمترین میزان تحمل فشار می باشد و فلج با کلاس 2500 بیشتری فشار سیالات را نیز می تواند تحمل کند. کلاس تحمل فشاری فلنج نیز بر روی آن حک گردیده است.

تهیه ابزار مناسب برای آب بندی :

نکته ی دیگری که باید در راهنمای خرید فلنج از آن کسب اطلاعات کنید ابزار مناسب برای آب بندی است. از آنجا که نشتی سیالات می تواند خسارت زیادی را به بار بیاورد ، لزوما باید از آب بندی کامل فلنج ها و لوله های فلزی مطمن شوید.

تناسب تعداد و ضخامت سوراخ های فلنج :

نحوه نصب فلنج به این صورت می باشد که باید دو صفحه در کنار یکدیگر قرار بگیرند و به همدیگر به پیچ و مهره شوند. به همین علت محصولات خریداری شده باید از نظر تعداد روزنه و ضخامت باید با یکدیگر تناسب داشته باشند. ضخامت و قطر روزنه های به طور معمول بر روی بدنه فلنج حک می شود.

در این مطلب سعی کردیم که به طور جامع و کامل راهنمای خرید فلنج را در اختیار شما قرار دهیم. اگر همچنان به پاسخ برخی از سوال های خود دست پیدا نکرده اید یا جزئیات بیشتری در مورد این محصولات نیاز دارید کافیست با ما تماس بگیرید. شما به راحتی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصولات و تجهیزات صنعتی خود با بهترین کیفیت و قیمت با گروه صنعت آریان تماس حاصل فرمایید.

کلاس فلنج ها به چه شکل می باشد؟

کلاس فلنج که نشان دهنده حداکثر تحمل دمایی فلنج میباشد از درجه 150 تا 2500 برخوردار می باشد.

در زمان خریداری فلنج به چه مواردی باید توجه کرد ؟

به مواردی همچون کد حرارتی ، کلاس فلنج ، جنس مواد اولیه و ... باید توجه کرد.

انواع فلنج به چه صورت می باشد؟

فلنج به انواع اسلیپ آن ، گلودار، لپ جوینت ، کور ، جوشی ، دنده ای و... تقسیم می شود.

4.6/5 - (236 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *