تشخیص آلومینیوم از استیل

تشخیص آلومینیوم از استیل

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد امروزه در زمان خرید ابزار و وسایل فلزی مربوط به تشخیص الومینیوم و استیل اصل می باشد. این دو فلز نه تنها از نظر ویژگی ها و مزایا تفاوت های بسیار زیادی با یکدیگر دارند بلکه از نظر رنج قیمتی نیز از یکدیگر بسیار قابل تمایز می باشند. به همین علت است که راه های تشخیص آلومینیوم از استیل بسیار اهمیت و موجب می شود تا بتوانید با اطمینان بیشتری اقدام به خریداری نمایید.

در این مطلب قصد داریم تا دو راه مهم برای تشخیص آلومینیوم از استیل را برای شما شرح دهیم پس برای کسب اطلاعات در مورد این دو راه با ما در این مطلب همراه باشید.

تشخیص آلومینیوم از استیل به وسیله آهن ربا

پیش از شروع شایان ذکر است که این فولاد زنگ نزن می باشد که در تشخیص ممکن است با آلومینیوم اشتباه گرفته شود. در حقیقت در ترکیب این آلیاژ از کروم استفاده می شود و این ماده به آلیاژ استیل زنگ نزن ظاهری درخشنده و مانند الومینیوم را می دهد و موجب اشتباه میان آن دو می شود.

پس مقصود از تشخیص آلومینیوم از استیل در این مطلب تشخیص استیل اصل زنگ  یا استنلس استیل اصل می باشد که شاید از نظر ظاهر تفاوت چندانی با الومینیوم نداشته باشید.

یکی از مرسوم ترین روش های تشخیص آلومینیوم از استیل استفاده از آهن ربا می باشد. در حقیقت این وسیله معیار بسیار مناسبی برای تشخیص استیل می باشد چرا که اسیل زنگ نزن به طور کلی جذب آهن ربا نمی شود . توجه داشته باشید که تنها  استیل زنگ نزن آن هم به علت به کار بردن نیکل در ترکیبات آن جذب آهن ربا نمی شود. در حقیقت تمامی ترکیبات استیل زنگ نزن جذب آهن ربا می شوند ولی در نهایت کاربرد نیکل در آن قابلیت جذب مغناطیسی این آلیاژ را از بین می برد.

تشخیص آلومینیوم از استیل

اما با این وجود در میان نواع فولاد نوعی استیل وجود دارد که جذب مغناطیسی دارد پس این روش برای همه ی استیل ها به کار نمی آید بلکه تنها برای استیل زنگ نزن کاربرد دارد. شما می توانید از طریق این سایت مقاله تحت عنوان جذب استیل به آهن ربا را مشاهده فرمایید و به طور کامل در مورد جذب مغناطیسی استیل اطلاعات لازم را کسب نمایید.

تشخیص آلومینیوم از استیل با استفاده ار قطره

در میان قطره های شیمیایی قطره ای وجود دارد که از آن با نام موریاتیک اسید یا  هیدروکلریک اسید  نام برده می شود و کاربرد گسترده ای در زمینه تشخیص آلومینیوم از استیل دارد. در حقیقت این مایع به طور قطعی می تواند به شما بگویید که آلیاژ خریداری شده استیل اصل می باشد یا نه . برای استفاده از این روش مراحل زیر را دنبال فرمایید :

  • قطره مورد نظر را تهیه فرمایید.
  • به اندازه یک قطره ( نه بیشتر و نه کمتر) بر روی سطح فلز بریزید.
  • بدون حرکت دادن یا پخش کردن آن به مدت 20 تا 40 دقیقه به آن دست نزنید.
  • پس از یک ساعت قطره را از روی صفحه ی فلز پاک نمایید.
  • اگر بر روی صفحه اثر گذاشت و آلیاژ تغییر رنگ داد ناشی از آن است که شما استنلس استیل اصل را تهیه نموده اید.

تشخیص آلومینیوم از استیل

توجه داشته باشید که به منظور اطمینان هر چه بیشتر از قطعه خریداری شده به شما پیشنهاد می کنیم که اولا محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه های معتبر و با ضمانت نامه تهیه نمایید. همچنین در زمان خریداری به نکاتی مانند وزن و جنس ظاهری محصول نیز توجه کنید. به طور کلی برای تشخصیص آلومینیوم از استیل از وزن نیز می توانید کمک بگیرید چرا که وزن استیل به طور مشهودی بیشتر است.

امیدواریم تا این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا استیل تغییر رنگ می دهد؟

استیل در تماس با نوع خاصی از مایع شیمیایی که از آن برای تشخیص استیل زرد استفاده می شود تغییر رنگ می دهد.

چرا استیل به آلومینیوم شباهت دارد ؟

به کار رفتن ماده کروم در ترکیبات آلیاژ استیل زنگ نزن شده است تا در ظاهر به آلمینیوم شبیه باشد.

آیا امکان تخشیص آلومینیوم از استیل وجود دارد؟

بله ما در این مطلب به قطعی ترین روش های تشخیص آلومینیوم از استیل پرداختیم پس با ما همراه باشید.

4.6/5 - (227 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *