تاسیسات و تجهیزات موتورخانه بیمارستان

تأسیسات موتورخانه بیمارستان از ضروری ترین اقدامات لازم در ساخت یک ساختمان بیمارستانی می باشد که تا به امروز مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است.موتورخانه بیمارستان و یا هر ساختمان دیگری نیاز دارد تا با دقت فراوان در ساخت،انتخاب مکان مناسب و تهیه تجهیزات اصل و باکیفیت مجهز و راه اندازی شده و بهترین عملکرد ممکن را در بر داشته باشد..

چه بسا هر موتورخانه ای برای ساختمان های متفاوت به نوعی خاص و منحصر به فرد آن ساختمان به عمل آمده و از لحاظ نوع متفاوت می باشد. پس نوع تجهیزات و مکان موتورخانه در تأسیسات موتورخانه بیمارستان و..بسیار اهمیت دارند.

برای اطلاع از قیمت و خرید
با ما تماس بگیرید
۰۲۱-۳۳۹۲۴۹۶۴ 09123134197 ارتباط در واتساپ
تاسیسات موتورخانه بیمارستان

آشنایی با تاسیسات موتورخانه بیمارستان

هر ساختمانی اللخصوص بیمارستان ها باید از موتورخانه ای مجهز برخوردار باشند تا از لحاظ  تأمین گرما و سرما در زمان های لازم کارکردهای مناسبی را پیاده کنند و امکانات مناسب خود را به بهترین شکل ممکن در ساختمان عملی سازند..بنابراین موتورخانه از اساسی ترین امکانات موجود در یک ساختمان می باشد و به نوعی روح به جان ساختمان می بخشد..

لذا در تأسیسات موتورخانه بیمارستان با وجود راه اندازی موتورخانه،ساختمان دارای سیستم گرمایش و سرمایش مطلوبی بوده که اهالی ساختمان و مصرف کنندگان می توانند به راحتی از این سیستم بهره ببرند..

لذا به هنگام خرید و تهیه تجهیزات موتورخانه از مطرح کردن نوع ساختمان اعم از تجاری،درمانی و مسکونی و..بودنش غافل نشوید.در ادامه اشاره کنیم که شاید با خود بگویید پس چرا تا به حال موتورخانه بیمارستانی که در آن مشغول به کار هستید را ندیده اید!

در ادامه بحث تأسیسات موتورخانه بیمارستان باید بگوییم به دلیل میزان صدای بالای تجهیزات موتورخانه عموما موتورخانه را در ساختمانی دیگر و یا در خارج از بیمارستان و..آماده می کنند تا به دلیل صدای زیاد سبب کدورت خاطر دیگران اعم از پرسنل و بیماران و دیگر افراد نگردد.حال در شرح تأسیسات موتورخانه بیمارستان به شناخت تجهیزات موتورخانه می رویم.

اسامی تجهیزات تاسیسات موتورخانه بیمارستان

  1. دیگ های بخار
  2. چیلر(خنک و سردکننده)
  3. مشعل
  4. دستگاه پمپ
  5. سختی گیر یا Stiff(برای آب)
  6. هواساز
  7. مخزن یا Condenser
  8. و..

در تأسیسات موتورخانه بیمارستان وجود هر یک از این تجهیزات و البته تجهیزات دیگری که به آنها اشاره نکردیم الزامی می باشد و عملکرد همه آنها در کنار یکدیگر سبب کارایی مطمئن و صحیح موتورخانه در بیمارستان می گردد..دقت داشته باشید که تهیه تجهیزات مطمئن با کیفیت مطلوب از مهم ترین رکن های شروع برای تأسیسات موتورخانه بیمارستان می باشد که باید بسیار آن را جدی گرفت زیرا در صورت تهیه تجهیزاتی نامطلوب در گذر زمان هزینه های تهیه تجهیزاتی بهتر و یا تعویض و تعمیر آنها افزایش زیادی خواهند داشت..

 رکن های مهم تأسیسات موتورخانه بیمارستان

  1. انتخاب مکان مناسب و اصولی برای نصب و راه اندازی موتورخانه بیمارستان
  2. تهیه تجهیزات برتر و مرغوب
  3. نصب و راه اندازی تجهیزات توسط متخصصان و مهندسان مجرب و کاربلد
  4. بررسی و چک کردن مداوم دستگاه ها و تجهیزات
  5. و..

الزامات حفظ ایمنی بیمارستان از خطرات موتورخانه

در ادامه شرح تأسیسات موتورخانه بیمارستان باید به نکاتی بسیار مهم پس از تأسیس موتورخانه بیمارستان  توجه کرده و اهمیت داد:

  1. راه اندازی موتورخانه در محل و مکانی مناسب با نظارت و تأیید مهندسان و متخصصان
  2. به علت خطر انفجار و یا هرگونه خطرهای دیگر مثل ایجاد جرقه و.. در موتورخانه ها باید از وجود تابلوهای خطر و احتیاط برای حفظ ایمنی افراد اطمینان حاصل کرد.
  3. تائید تجهیزات و سیستم های نصب شده از لحاظ ایمنی؛ سلامت و عملکرد صحیح
  4. بررسی روزانه دستگاه های مهم و پرخطر
  5. عمر بالا و دوام تجهیزات و حداکثر کیفیت ممکن را دارا باشند.
  6. نصب تمامی تجهیزات توسط متخصصین مربوطه و کارشناسان که نظارت فنی کامل بر عملکرد نصب را دارند عملی گردد.
  7. بررسی تمامی تجهیزات در موتورخانه از کم اهمیت ترین تا ضروری ترین ابزار به طور مداوم
  8. بررسی دمای محیط موتورخانه و تأیید دمای موجود
  9. تعمیر تجهیزات و یا تعویض آن ها در صورت وجود کوچک ترین نقص و خرابی
  10. و..

حال در ادامه توضیح الزامات حفظ بیمارستان از خطرات موتورخانه برای تکمیل اطلاعات مان در خصوص تأسیسات موتورخانه بیمارستان به خطرات احتمالی موتورخانه بیمارستان و البته همه موتورخانه ها اشاره می کنیم که بهتر است از آن ها آگاه باشید.

تأسیسات موتورخانه بیمارستان

برخی خطرات احتمالی موتورخانه بیمارستان

  1. احتمال انفجار و جرقه زدن
  2. تغییر دمای فضای موتورخانه
  3. احتمال ساییده شدن(ساییدگی) دستگاه ها و تجهیزات با یکدیگر
  4. آتش سوزی
  5. و خطراتی دیگر..

همه این خطرات و خطراتی دیگر نیز به دلایل احتمالی متنوعی رخ می دهند که باید در تأسیسات موتورخانه بیمارستان با آنها آشنا بود..

 مهم ترین دلایل احتمالی ایجاد خطر در موتورخانه بیمارستان

  1. عدم نصب صحیح تجهیزات موتورخانه و یا بی توجهی کارکنان به ریز جزئیات تجهیزات اعم از:
  2. عدم بررسی و چک کردن مداوم تجهیزات
  3. عدم اطلاعات کافی از تمامی تجهیزات
  4. دستکاری بی دلیل تجهیزات و دستگاه ها
  5. بی دقتی در نحوه عملکرد دستگاه ها و عدم تشخیص تغییر عملکرد آنها
  6. کیفیت پایین و نامطلوب دستگاه های نصب شده و عدم اهمیت به این موضوع
  7. و بسیاری دلایل دیگر..

همه این دلایل به هنگام رخ دادن سبب می شوند این خطرات احتمالی میسر شوند..بنابراین باید کار را به کاردانی متخصص سپرد که با اطلاعات کافی و تجربه ای بسیار به نحوه راه اندازی تجهیزات و نصب تجهیزات موتورخانه در مکانی مطمئن مسلط بوده و از اطلاعات کامل و مهمی برخوردار باشد.

در تأسیسات موتورخانه بیمارستان از قضا کیفیت بالای تجهیزات و دستگاه ها را از یاد نبرید که هرچقدر متخصص برای نصب دستگاه ها در کار خودش حرفه ای باشد با وجود دستگاه های بی کیفیت موتورخانه بیمارستان در طی زمان عملکرد موتورخانه به مشکل خواهد خورد و دستگاه ها در اکثر مواقع عملکرد خوبی از خود نشان نخواهند داد.

پس اگر تا به امروز به خرید تجهیزات با کیفیت برای موتورخانه ساختمان تان فکر نمی کردید بهتر است تجدید نظر بفرمائید و به دنبال تهیه بهترین و ایمن ترین دستگاه ها و تجهیزات باشید..در انتهای مقاله تأسیسات موتورخانه بیمارستان بهترین و مطمئن ترین فروشنده را معرفی می نماییم تا با خیال راحت تجهیزات مناسب و با کیفیت را تهیه کنید..پس با ما همراه باشید.در ادامه پس از اشاره ای کلی به خطرات احتمالی موتورخانه بیمارستان بهتر است به مزایای راه اندازی موتورخانه و برخی معایب آن بپردازیم..

مزایا و کاربرد تأسیسات موتورخانه بیمارستان

  1. تأمین و تنظیم سیستم سرمایشی و گرمایشی(آب گرم) بیمارستان
  2. کنترل و نظارت تهویه مناسب ساختمان از طریق تجهیزات و دستگاه های موردنظر در موتورخانه

معایب تأسیسات موتورخانه بیمارستان

  1. نیاز به فضایی بزرگ برای نصب و راه اندازی
  2. احتمال افزایش هزینه های نهایی نصب
  3. احتمال تأخیر در به راه افتادن تجهیزات به دلیل تعداد تجهیزات بالا
  4. هزینه بالا در صورت بهره برداری مصرف کنندگان و عوامل بیمارستان از سیستم موجود(سرمایش و گرمایش)
  5. و..

پیش تر در بحث تأسیسات موتورخانه بیمارستان عرض کردیم که به معرفی معتبرترین فروشنده تجهیزات موتورخانه اشاره خواهیم نمود.لذا برای آشنایی با مطمئن ترین  و مجرب ترین فروشنده این تجهیزات مطلب بعدی را از دست ندهید.

تأسیسات موتورخانه بیمارستان

تهیه تجهیزات تاسیسات موتورخانه بیمارستان

اگر به دنبال نصب و راه اندازی موتورخانه برای ساختمان تان اعم از بیمارستان،ساختمان مسکونی و..هستید تنها کافیست با صنعت آریان تماس بگیرید و با بهره مندی از مشاوره از تمامی نکات لازم برای خرید تجهیزات موتورخانه مطلع شده و بهترین تصمیم را برای تهیه تجهیزات موتورخانه ساختمان موردنظرتان بگیرید.

صنعت آریان با توجه به ساختمان مدنظر شما مثل بیمارستان،آگاهی از محل موردنظر راه اندازی موتورخانه و بسیاری عوامل دیگر در تهیه تجهیزات برای تأسیسات موتورخانه بیمارستان به شما کمک کرده و بهترین اطلاعات را در اختیارتان قرار می دهد.

تنها کافیست پس از تهیه تجهیزات موردنظرتان از صنعت آریان برای موتورخانه بیمارستان خود با اطمینان تمام منتظر رسیدن به موقع تجهیزات به دستتان باشید.صنعت آریان تمامی دستگاه ها و تجهیزات خود را از لحاظ کیفیت و قیمت تضمین کرده و بهترین شرایط فروش را در اختیارتان قرار می دهد.برای کسب اطلاع از هزینه تجهیزات موتورخانه با شماره درج شده تماس بگیرید تا مشاوران ما به تمامی سوال هایتان پاسخ داده و ابهاماتتان را در خصوص بهترین و ایمن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات موتورخانه رفع نمایند.

محصولات صنعت آریان همیشه حرف اول را می زنند از آنجا که با رضایت همیشگی شما عزیزان همراه بوده است.افراد می توانند برای تهیه تجهیزات موتورخانه بیمارستان یا هر محل دیگری با صنعت آریان تماس حاصل کنند.

4.7/5 - (142 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ساعات پاسخگویی شنبه تا پنج‌شنبه 9 الی 18

phon 021-33924964 واتس اپ تماس در واتساپ