بهترین پاک کننده استیل

بهترین پاک کننده استیل

استیل از کاربردی ترین آلیاژ های مهم در عصر امروزی است و به جدیت می توان گفت که در هر مکانی دیده می شود. در حقیقت شما به ندرت می توانیید جایی را پیدا نمایید که از وسایل و ابزار استیلی استفاده نشود. از قاشق تا سینک های ظرفشویی تا ظرف های غذا خوری همه و همه از آلیاژ استیل ساخته شده است. یکی از معایب استیل لکه های سیاه و کثیفی هایی است که در دراز مدت بر روی آن ایجاد می شود و دغدغه پیدا کرد بهترین پاک کننده استیل را برای افراد ایجاد می کند. زمانی که شما در حال پیدا کردن بهترین پاک کننده استیل در بازار مواد شوینده هستید ، راه های بسیار ساده ای وجود دارد که امکان تمیز کردن  استیل را در خانه به شما می دهد.

پس به جای جستجو برای یافتن بهترین پاک کننده استیل شیمیایی و صنعتی در این مطلب با ما همراه باشید تا قوی ترین پاک کننده استیل به همراه شیوه تمیز کردن استیل در خانه را به شما اموزش دهیم.

بهترین پاک کننده استیل

بهرین پاک کننده استیل در خانه

همه ی آنچه برای تمیز کردن استیل نیاز دارید در خانه نزد شما وجود دارد و کافیست یا ترکیب درست آن ها با یکدیگر به راحتی انواع سینک ، قاشق ، ظروف ، شیر آلات و وسایل استیل خود را تمیز نمایید. بهترین روش های خانگی پاک کردن استیل و بهترین پاک کننده استیل در خانه به این شرح می باشد :

جوش شیرین و سرکه سفید

جوش شیرین به تنهایی یکی از بهترین پاک کننده استیل در خانه محسوب می شود که تاثیر بسیار زیادی در پاک شدن سیاهی های روی استیل دارد. برای تمیز کردن استیل با استفاده از جوش شیرین کافیست:

  • مقداری جوش شیرین را بر روی ظرف ریخته و به همراه مقدار کمی آب مخلوط کنید.
  • سپس با استفاده از یک دستمال تمیز نرم به ارام ولی با فشار دست به تمیز کردن استیل بپردازید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده ننمایید چرا که موجب خط افتادگی و کدر شدن وسایل شما می گردد.

همچنین :

  • اگر به پاک کننده استیل قوی ترین نیاز دارید می توانید مقداری سرکه سفید را با جوش شیرین مخلوط نمایید.
  • سپس با استفاده از یک اسفنج مخلوط سرکه و جوش شیرین را در سر تا سر محل مورد نظر پخش نمایید و پس از گذشت چند دقیقه شروع به پاک کردن آن نمایید.
  • توجه داشته باشید که نباید بگذارید تا این محلول مدت زیادی بر روی ظروف شما باقی بمانید.
  • علاوه بر این برای ساخت بهترین پاک کننده استیل می توانید مقداری مایه ظرف شویی یا پودر شوینده را با اب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج آن را به صورت کف غلیظ در بیارید. سپس محلول جوش شیرین و سرکه را با استفاده از کف غلیظ و اسفنج پاک نمایید.

بهترین پاک کننده استیل

تمیز کردن استیل با استفاده از روغن

برخی از روغن ها به طور اختصاص جهت تمیز کردن استیل به کار می روند و از بهترین پاک کننده استیل محسوب می شوند. 3 روغن در تمیز کردن روغن نقش زیادی به عنوان تمیز کننده استیل دارند شامل روغن زیتون و روغن لیمو یا روغن بچه می باشد.

اما در استفاده از قطره های فوق نکاتی وجود دارد که این نکات به این شرح می باشد :

  • در استفاده از این روغن های برای تمیز کردن استیل به مقدار روغن توجه نمایید. به هیچ عنوان نباید از مقدار زیادی روغن استفاده نمایید و تنها سه الی چهار قطره روغن بر روی پنبه برای تمیز کردن یک ظرف بزرگ کافی باشد.
  • اگر در استفاده از روغن زیاده روی نمایید قطعا کدر و کثیف شدن استیل شما بیشتر می شود.
  • پس از استفاده از روغن حداقل به مدت 12 ساعت و تا زمان خشک شدن و از بین رفتن اثار چربی از روی شئ پاک شده صبر نمایید. استفاده مجددا از این وسایل می تواند وضعیت وسایل شما را مانند روز اول نماید.
  • حتما از دستمال یا پنبه ای نرم جهت تمیز کردن وسایل استیل استفاده کنید تا قدرت تمیز کنندگی و جلا دهندگی بهترین پاک کننده استیل را ببیند.

بهترین پاک کننده استیل شیمیایی

علاوه بر روش های خانگی شما به کمک شیمیایی و صنعتی نیز می توانید به تمیز کردن استیل بپردازید :

جلا دهنده صنعتی و پنبه

در کنار مواد خانگی که در تمیز کردن و پاک کردن استیل تاثیر بسیار زیادی دارند ، نباید از پاک کننده و تمیز کننده های صنعتی غافل شویم. خمیر جلا دهنده (جلاسنج) که امروزه در تمامی بازار در دسترس و قابل خریداری می باشد جزئی از بهترین پاک کننده استیل محسوب می شود که قدرت بسیار عالی جهت پاک کردن انواع وسایل استیل دارد. صرفا کافیست مقداری از خمیر جلا دهنده به قدری که کافی باشد را بر وسیله مورد نظر بریزید و به طوری که تمامی سطح آن را پوشش دهد پخش نمایید. چندین دقیقه صبر کنید و پس از گذشت تقریبا 10 تا 15 دقیقه به وسیله یک دستمال نرم آن را پاک نمایید.

در این صورت به خوبی مشاهده خواهید کرد که وسایل استیل شما به خوبی پاک شده است. توجه داشته باشید که از پاک شدن کامل وسایل از خمیر جلا دهنده مطمن باشید چرا که این مواد شیمایی محسوب می شوند و در صورت تماس با چشم یا دهان ممکن برای سلامتی شما ضرر داشته باشد.

بهترین پاک کننده استیل

محلول آمونیاک

در لیست بهترین پاک کننده استیل بدون شک محلول آمونیاک نیز جای میگیرد که برای لکه های بسیار سر سخت و تیره ی استیل می توان از آن استفاده نمود. در حقیقت اگر هیچ کدام از روش های بالا جوابگوی تمیزی وسایل استیل شما نبود ، این روش قطعا پاسخ شما می باشد. برای استفاده از آمونیاک به این روش اقدام کنید :

  1. ابتدا حتما دستکش بپوشید و از تماس مستقیم این محلول با پوست جلوگیری نمایید.
  2. مقداری از محلول را با مقداری آب ترکیب نمایید. ( مقدار آب بیشتر باشد و مقدار آمونیاک بر اساس سر سختی لکه و همچنین قدیمی بودن آن تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که امونیاک محلول شیمیایی می باشد و مقدار زیاد آن اسیب زننده است.)
  3. محلول را در اسپری و یا اب پاش بریزید و بر روی سطح مورد نظر خود اسپری نمایید.
  4. حداقل نیم ساعت و حداکثر 45 دقیقه مهلت دهید و پس از آن با استفاده از دستکش و دستمال نرم یا اسفنج محلول را از روی سطح استیل پاک کنید.
  5. به خوبی می توانید مشاهده کنید که بهترین پاک کننده استیل ، لکه های سطح استیل را به خوبی از بین برده است.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا لکه های روی استیل قابل پاک شدن هستند؟

بله روش های مختلفی برای پاک کردن لکه های سیاه روی استیل وجود دارد که در این مطلب به آن می پردازیم؟

برای پاک کردن استیل محلول های شیمیایی و صنعتی بهتر است یا خانگی؟

بسته به نوع لکه یا کثیفی شما هم محلول های خانگی و هم صنعتی می تواند در پاک کردن استیل مفید باشد.

قوی ترین محلول پاک کننده استیل چیست ؟

محلول امونیاک را می توان قوی ترین تمیز کننده استیل دانست.

4.6/5 - (236 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *