براق کننده استیل صنعتی

براق کننده استیل صنعتی

یکی از مهم ترین آلیاژ های موجود در صنعت که امروزه کاربرد بسیار گسترده ای دارد ، استیل می باشد. کافیست به اطراف خود نگاهی بیاندازید تا متوجه شوید که وسایلی و ابزار استیل در اطراف شما به وفور دیده می شود. اما یکی از مشکلاتی که این آلیاژ پس از مدتی به آن دچار می شود کدر شدگی است. به همین علت شما به روش های براق کننده استیل صنعتی نیاز دارید تا بتوانید این آلیاژ را به راحتی جلا دهید. با ما در این مطلب همراه باشید تا بهترین براق کننده های استیل صنعتی را به شما معرفی نمایید.

همچنین شما می توانید برای مشاهده نحوه تشخیص استیل از آلومینیوم این صفحه را مشاهده نمایید.

3 روش براق کننده استیل صنعتی

شما از طریق محلول و مواد زیر که قابلیت خریداری آن ها در بازار وجود دارد می توانید به راحتی به براق کردن استیل بپردازید :

خمیر جلا دهنده

بدون شک یکی از بهترین روش های براق کننده  استیل صنعتی استفاده از جلا دهنده می باشد. این خمیر به وفور و در انواع برند ها در بازار یافت می شود و در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند استیل را ماننده روز اول درخشان نماید. جهت استفاده از این خمیر کافیست مقدار مناسبی از آن را بر روی سطح استیل قرار دهید به طور که سطح آن را بپوشاند. به این منظور می توانید از پنبه استفاده کنید. 10 تا 20 دقیقه (بر اساس میزان کدر بودن استیل) صبر نمایید و پس از آن به وسیله یک دستمال تمیز آن را پاک نمایید. مشاهده می کنید که استیل به طور بسیار خوبی براق شده است.

سنباده

سنباده یکی از روش های فیزیکی و غیر شیمیایی برای براق کردن استیل به شمار می رود. این روش به مراتب ارزان تر است و به راحتی در خانه به کمک یک عدد سنباده قابل انجام است. سنباده به نحوی از سطح استیل لایه برداری می کنید و خط و خش هایی که موجب کرد شدن استیل می شود را بر طرف می کند و به همین علت نیز یک روش خود براق کننده استیل صنعتی به شمار می رود.

براق کننده استیل صنعتی

ژل و خمیر گریدینگ

یکی از روش هایی که از نظر شیوه براق کنندگی مانند سمباده زدن می باشد استفاده از ژل گریدینگ می باشد. نام دیگر این ژل روغن سمباده می شود به این علت که از نظر سازو کار دقیقا مشابه خود سمباده عمل می کند و با کشیده شدن بر روی سطح استیل موجب براق شدگی آن می شود. کافیست مقدار از این مایع براق کننده استیل صنعتی را بر روی سطح استیل بریزید و به همراه دستمالی آن را بر روی سطح کار بکشید. توجه داشته باشید که این حرکات باید دورانی باشد و برای آنجا آن حتما از پارچه استفاده شود.

شما می توانید برای تمیز کردن استیل اطراف خود از روش های دیگری نیز استفاده نمایید اما توجه داشته باشید برای وسایلی که به طور معمول با انسان و پوست آن در ارتباط است (مانند قاشق) پس از براق کردن آن از پاک شدن محلول های شیمیایی اطیمنان حاصل فرمایید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

آیا سمباده زدن در براق کردن استیل تاثیر دارد؟

بله استفاده از سمباده موجب لایه برداری از استیل می شود و باعث براق شدن سطح آن می گردد.

آسان ترین روش براق کردن استیل چیست ؟

سمباده زدن را می توان ارزان ترین و آسان ترین روش براق کردن استیل به شمار اورد البته استفاده از خمیر جلا دهنده نیز هم راحت و هم آسان می باشد.

براق کردن استیل صنعتی چقدر زمان می برد؟

این موضوع تا حد زیادی بستگی به میزان و سطح استیل و ماده ای که برای براق کردن استیل از آن می کنید دارد.

4.6/5 - (176 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *