آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود ؟

آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود ؟

تیتانیوم یکی از فلزات مهم می باشد که امروزه در انواع صنایع کاربرد گسترده ای دارد. این فلز علاوه بر اهمیت زیادی که دارد که از مزایا بسیار زیادی برخوردار می باشد که استفاده از آن را به مراتب بالاتر می برد و ارزش آن را نیز در بازار فروش افزایش می دهد. تمامی این موارد موجب می شود که در زمان خرید تیتانیوم به دنبال جنس خوب و خالص آن باشیم و تشخیص تیتانیوم اصل از روش های مختلفی صورت میگیرد که یکی از آنها مربوط به جذب مغناطیسی تیتانیوم می باشد. برای اینکه بدانید آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود یا خیر در این مطلب با ما همراه باشید.

در این مطلب ضمن پرداختن به این سوال که آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود یا خیر به نکات مهمی در این مورد این فلز نیز می پردازیم.

آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود ؟

جذب مغناطیسی تیتانیوم چگونه است و آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود؟

در جواب این سوال که آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود باید گفت که خیر ! تیتانیوم خالص و با کیفیت به هیچ عنوان جذب آهنربا نمی شود. پس اگر قصد خرید تیتانیوم با کیفیت را دارید به راحتی می توانید از طریق یک آهن ربا آن را تست نمایید و اگر جذب آن شد نشان دهنده آن است که این فلز تیتانیوم خالص نمی باشد. در حقیقت جذب مغناطیسی تیتانیوم به آهنربا نشان دهنده ای این است که فلز رو به روی شما از ناخالصی هایی برخودار است که گاها موجب افت شدید کیفیت آن می شود.

البته لازم به ذکر است که جذب مغناطیسی این فلز بسیار کم می باشد به قدری که به سختی قابل تشخیص است و به همین علت میگوییم جلب مغناطیسی ندارد.

همچنین از آنجا که تیتانیوم خالص از قیمت بالاتری برخوردار می باشد به شما پیشنهاد می کنیم در زمان خرید این فلز و محصولاتی از جنس تیتانیوم حتما جذب مغناطیسی آن را چک نمایید تا فلز های نا مرغوب یا نا خالص را به جای فلز تیتانیوم خالص و درجه یک به شما نفروشند. توجه داشته باشید تیتانیوم گاها چندین برابر فلزات و آلیاژ های معمولی مانند فولاد قیمت دارند پس بسیار اهمیت دارد که نوع اصلی آن را تشخیص دهید.

بدیهی است که اگر فلز شما به هیچ عنوان جذب آهنریا نشود یعنی از خلوص بالاتری برخوردار می باشد و هر چه جذب مغناطیسی آن از کم به بالا برود نشان دهنده نا خالصی بیشتر و حتی بی کیفیت تر بودن آن می باشد و هر چه نا خالصی فلزی که رو به روی شما می باشد بیشتر باشد ، طبیعتا باید از قیمت پایین تری نیز برخوردار می باشد. به همین علت است که اهمیت دارد آیا تیتانیوم جذب آهنریا میشود یا خیر !

آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود ؟

اینکه آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود چه اهمیت دارد ؟

تیتانیوم از خواصی برخوردار می باشد که تنها با استفاده از نوع با کیفیت می توانید از این مزایا برخوردار شوید. این خواص به این شرح می باشد :

  • استحکام بسیار بالا : مقاومت این فلز بسیار بالا می باشد به طوری که به راحتی دچار خورد شدگی یا شکستگی نمی گردد و از این رو در صنایع ساخت هواپیما ها به کار گرفته می شود
  • مقاومت بالا نسبت به خوردگی : استیل یا فولاد زنگ نزن همیشه به عنوان مقاوم ترین فلز در برابر خوردگی می شناختیم. اما تیتانیوم به مراتب مقاومت بهتری نیز دارد.
  • چگالی پایین : چگالی تیتانیوم از آلیاژ های دیگر کمتر می باشد در مقایسه با فولاد از نصف چگالی آن برخوردار میباشد.
  • فرم پذیری : از آنجا که این فلز به خوبی می تواند به اشکال مختلفی در بیاید در صنعت استفاده گسترده ای دارد.

به علت تمام ویژگی های فوق است که اهمیت دارد آیا تیتانیوم جذب آهنربا میشود یا خیر چرا که تنها نوع با کیفیت و مرغوب این فلز است که موجب می شود تا از تمامی خواص این فلز بهره مند شوید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

چگونه می توان تیتانیوم اصل را تشخیص داد ؟

جذب مغناطیسی تیتانیوم و برسی آن یکی از روش هایی است که می توانید تیتانیوم اصل را تشخیص دهید.

چرا تشخیص تیتانیوم اصل اهمیت دارد؟

این فلز از قیمت بالایی برخوردار می باشد و خواص مفیدی دارد که تشخیص اصل آن را پر اهمیت می کند.

مهم ترین خواص تیتانیوم چیست؟

چگالی پایین ، استحکام بالا ، مقاومت در برابر خوردگی و ... از خواص این فلز می باشد.

4.6/5 - (127 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *